به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد:شورای امنیت ملی با توجه به عهدشکنی های مکرر آمریکا و باید بیش از گذشته در برابر نقض عهد برجام و مواضع خصمانه آمریکا واکنش جدی نشان دهند.
وی با بیان اینکه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب همواره در صدد ضربه زدن به نظام ایران اسلامی بوده و اکنون برجام را دستاویز قرار داده، افزود: اکنون مسئولان ایران اسلامی باید جوابی کوبنده و تو دهنی متقابل به رئیس جمهور آمریکا بدهند.
حجت الاسلام لطفی به توطئه شوم استقلال کردستان عراق و اقلیم اشاره کرد و گفت: این توطئه توسط مثلث آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود و در پی شکست ائتلاف بین المللی حمله به داعش به سردمداری آمریکا و با هدف تفرقه در عراق و کشورهای منطقه و ایجاد پایگاه اسرائیلی در نزدیکی مرزهای ایران در حال طرح ریزی است.
وی به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزای حضرت اباعبدالله (ع) اشاره و اظهار کرد: پیروزی انقلاب، استمرار آن و پیروزی در برهه های حساس همچون جنگ تحمیلی برگرفته از مکتب عاشورا است.
خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: دفاع مقدس زیباترین و ارزشمند ترین مقطع تاریخ ایران اسلامی و دفاع مظلومانه ملت ایران در برابر بلوک شرق و غرب و کشورهای مرتجع عرب با محوریت صدام و رژیم بعث بود.
لطفی با ذکر این نکته که جنگ ملت ایران را آبدیده و مقتدر کرد، گفت: نسل اول انقلاب با مدیریت و رهبری هوشمندانه امام راحل جنگ را به پیروزی رساند و اکنون نیز جوانان نسل سوم و چهارم با الگوگیری از رزمندگان دفاع مقدس و تاثیرپذیری از دستاوردهای جنگ تحمیلی برای دفاع از ارزش های دین مبین اسلام در جبهه های عراق، سوریه و لبنان در حال نبرد با دشمنان هستند.
وی افزود: دشمن مستکبر جنگ طلب با همه تسلیحات نظامی اگر به ایران حمله نمی کند به خاطر وجود رهبری الهی و با درایت و شجاع، وحدت و همبستگی مردم و دولت، بهره مندی از قوای مسلح غیور و همیشه آماده و داشتن قدرت نظامی و دستاوردها و آثار غنی جنگ تحمیلی مانع محکم حمله نظامی به ایران اسلامی است.
وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی با ایام محرم و دفاع مقدس تاکید کرد: باید فضای این اماکن مهم آموزشی فرهنگی بر محوریت دفاع مقدس و مکتب عاشورا مدیریت شود تا دانش آموختگان این مراکز هیچگاه از این فرهنگ غنی جدا و بیگانه نشوند.
امام جمعه ایلام از هیات های مذهبی و به ویژه مداحان خواست در آئین های عزاداری خود جوانب ادب و احترام به ساحت شهیدان عظیم الشان کربلا را رعایت کرده و در انتخاب و بازگویی مداحی ها و اشعار خود دقت نظر بیشتری داشته باشند.
نماز جمعه نمازگزاران همچنین همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر و نیز محکوم کردن سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مسیر مصلی تا میدان مادر شهر ایلام را راهپیمایی کردند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.