به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلیمن محمدنقی لطفی روز جمعه در آئین رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: استکبار جهانی همواره با تجاوز طلبی بدون توجه به معاهدات بین المللی در صدد هجوم و حمله به کشورهای مختلف به ویژه خاورمیانه است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی باید به طور مداوم تحرکات دشمنان را مورد رصد قرار دهد، افزود: کشورهای زیاده خواه غربی به سردمداری آمریکا با عدم پایبندی به مقررات بین المللی و با تجاوز به تمامیت ارضی کشورها حمله نظامی به دیگر ممالک را در دستور برنامه های خود دارند.
لطفی یادآور شد: مردم ایران اسلامی با داشتن روحیه شهادت طلبی، بهره گیری از مکتب غنی عاشورا و تاثیرپذیری از برکات و آثار دفاع مقدس موجب هراس دشمنان این مرز و بوم شده اند.
وی با بیان اینکه رهبری الهی گونه و اعجازآور امام راحل در جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده کل قوا موجب پیروزی ما در جنگ شد، تاکید کرد: نباید دستاوردهای دفاع مقدس و این مقطع بسیار ارزشمند در تاریخ ایران اسلامی دست خوش فراموشی شود بلکه باید فضای همه نهادها به ویژه دانشگاه ها و مدارس آکنده از فرهنگ غنی جبهه و ایثارگری رزمندگان شود.
لطفی افزود: امنیت کنونی ما در منطقه بحران زده و سراسر جنگ خاورمیانه مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و استقامت و وحدت ملت است و بی شک وعده الهی مبنی بر نابودی دشمنان تحقق می یابد و گروهک های جنایتکار دستپرورده غرب نابود خواهند شد.
وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: فرهنگ عاشورا حاوی پیام آزادگی، جانبازی، مبارزه با ظلم و بیداد و شهادت طلبی و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های حساس است.
به گزارش ایرنا، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی با مشارکت یگان ها و گردان های مختلف سپاه، بسیج و نیروی انتظامی خواهران و برادران با حضور مسئولان استان و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی برگزار شد.
در این برنامه یگان های خودوریی، موتوری، پیاده و ادوات جنگی از مقابل جایگاه با ادای احترام به تمثال مبارک امام راحل و مقام معظم رهبری رژه رفتند.
همه ساله 31 شهریور تا 6 مهر به نام هفته دفاع مقدس که یادآور حمله و تجاوز رژیم عراق به ایران است نامگذاری شده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.