به گزارش ایرنا، در آغاز این آیین گروه موزیک سپاه روح الله استان مرکزی با نواختن مارش های انقلابی، حماسی و ملی خاطرات هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر را در ذهن های حاضران زنده کردند.
حاضران در این آیین معنوی با قرائت زیارت عاشورا، نثار فاتحه و اهدای شاخه های گل یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و به مقام امام راحل و شهدا ادای احترام کردند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک در این آئین گفت: فتح خرمشهر نه فتح خاک و سرزمین، بلکه فتح ارزش‌ها و آرمان های ملت غیرتمند ایران بود که دلاورمردی های رزمندگان اسلام در این عملیات تا ابد بر تارک ایران اسلامی می درخشد.
پاسدار محمدرضا رضایی افزود: فتح خرمشهر نماد استقامت، حقانیت و اراده پولادین ملت ایران و ایثارگران جان برکفی است که با نثار جان و خون خود، پرچم حماسه و عزت و اقتدار ایران را به اهتزاز درآوردند.
وی افزود: دفاع مقدس بخش مقدسی از تاریخ انقلاب اسلامی است که ارزش‌های آن در سال های جنگ به اثبات رسید و باعث شکست دشمن و نظام سلطه شد و دشمنان فهمیدند که ملت ایران از راهی که انتخاب کرده اند خسته نمی شوند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: رزمندگان اسلام با حدود 6 هزار نفر عملیات بیت المقدس را آغاز کردند که در جریان این عملیات غرورآفرین بیش از 19 هزار عراقی را به اسارت درآوردند که این مهم نشان از عزم راسخ و ایمان رزمندگان به آرمان های نظام اسلامی و امام راحل است.
آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 خورشیدی پس از 576 روز اشغال به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره دفاع مقدس انجام گرفت و در این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشور از اشتغال رژیم بعثی آزاد شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.