سعید صیدیوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 39 نفر در قالب گروه های مختلف نظارت ثابت، سیار، بازرس، دکتر دامپزشک و روحانی ناظر شرعی در نقاط مختلف استان نظارت بر روند سلامت دام ذبح شده عید قربان را بر عهده دارند.
وی یادآور شد: 16 نفر بازرس، 13 نفر دامپزشک که بر عملکرد بازرسان نظارت دارند و 12 نفر روحانی ناظر شرعی ذبح بر روند سلامت دام ذبح شده عید قربان نظارت می کنند.
وی افزود: در شهرستان ایلام نیز 2 گروه ناظر در میدان عرضه دام و یک گروه ثابت در اداره کل و یک گروه نیز در اداره دامپزشکی شهرستان ایلام مستقر هستند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام از مردم خواست: دام مورد نظر خود را از میادین خریداری و در همان محل نیز با حضور ناظران و کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح کنند.
صیدیوسفی تاکید کرد: افرادی نیز که قصد دارند دام را در منزل ذبح کنند در صورتیکه به لاشه دام مشکوک شدند موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه مردم باید از ذبح دام در روز عید قربان در منازل خود اجتناب کنند و دام مورد نظر خود را نیز از میادین فروش و عرضه دام تهیه کنند، یادآور شد: با توجه به وجود 800 عامل بیماری زای مشترک انسان و دام مردم در روز عید قربان از طریق کارشناسان و ناظران دامپزشکی از سلامت لاشه دام خود مطمئن شوند.
وی اظهار کرد: مردم هنگام نیاز به مشاروه دینی یا بهداشتی دام در روز عید قربان با شماره تلفن های 33337599 - 33335150 تماس گرفته و موضوع مورد نظر خود را بیان کنند که در صورت نیاز کارشناسان دامپزشکی به محل ذبح دام مراجعه می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.