به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در آئین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله گفت: این طرح در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و با اعتبار 110 میلیارد ریال اجرا شده است.
ذوالفقار مهدی زاده افزود: بیش از یک هزار و 200 خانوار در شهر سرابله تاکنون به این شبکه وصل شده اند و اتصال مابقی منازل در دست اجراست.

* افتتاح مجتمع فنی و حرفه ای سرابله

افتتاح مرحله اول مجتمع بزرگ فنی و حرفه ای چرداول دیگر پروژه ای بود که در این سفر بهره برداری شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام در این برنامه گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار و 50 متر و در سه طبقه ساخته شده است که امروز مرحله اول آن به بهره برداری می رسد.
رضا افزود: اعتبار این پروژه 20 میلیارد ریال است که در این مرحله طبقه اول آن با سه کارگاه آموزشی و ساختمان اداری مستقر می شود.
وی کارگاه های فعال در این مجتمع را صنایع جوش، اتومکانیک، برق خودرو صنعتی و ساختمان، فرش و طراحی و دوخت عنوان کرد.

** کلنگ زنی سالن ورزشی در سرابله

ساختمان و سالن دوقلوی ورزشی سرابله دیگر طرحی بود که با حضور سرپرست وزارت نیرو به عنوان وزیر معین دولت کلنگ زنی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این خصوص اظهار کرد: این پروژه ورزشی در زمینی به مساحت یک هزار و 515 مترمربع و در 2 طبقه ساخته می شود که اعتبار مورد نیاز 20 میلیارد ریال است.
بهروز حیدرزاده گفت: امسال از محل اعتبارات شهرستان چرداول چهار میلیارد و 700 میلیون ریال برای اجرای این طرح مصوب شده که امروز
کلنگ ساخت شروع می شود.
وی همچنین از ساخت ساختمان اداره ورزش و جوانان شهرستان و همچنین خوابگاه ورزشی در طبقه فوقانی این طرح خبر داد.

** کلنگ گازرسانی به سه روستای بخش زاگرس به زمین زده شد

همزمان با حضور سرپرست وزارت نیرو در شهرستان چرداول کلنگ گازرسانی به پنج روستای بخش زاگرس آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این آئین گفت: عملیات گازرسانی به پنج روستای هلت ، دره چپی ، سرچغا ، تخت بسطام و چالاب زرد با اعتبار 10 میلیارد و 563 میلیون ریال آغاز می شود و 14 کیلومتر شبکه داخلی اجرا و 110 انشعاب واگذار خواهد شد.
عباس شمس الهی افزود: در این طرح 200 خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر تا پایان سال جاری از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

* کلنگ زنی احداث 2 مجتمع آبرسانی در شباب و شله کش

کلنگ زنی 2 مجتمع آبرسانی مناطق شله کش و شباب از دیگر برنامه های ششمین روز گرامیداشت هفته دولت در شهرستان چرداول بود.
مدیرعامل شرکت آبفار استان ایلام نیز در این مراسم گفت: اعتبار مجتمع آبرسانی شله کش 50 میلیارد ریال است که از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین می شود و برای این مجتمع یک حلقه چاه به عمق 280 متر حفاری و 2 باب ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد.
نورالله تیموری دیگر مشخصات این مجتمع را احداث 9 باب مخزن بتنی به حجم 2 هزار و 650 متر مکعب. تجهیز چهار ایستگاه پمپاژ و احداث 151 کیلومتر خط انتقال عنوان کرد.
وی با ذکر این نکته که این مجتمع سال 97 به بهره برداری کامل می رسد، تاکید کرد: 45 روستا با جمعیت هفت هزار و 532 نفر و یک هزار و 909 خانوار از این مجتمع بهره مند خواهند شد.
تیموری ادامه داد: دیگر مجتمعی که کلنگ ساخت و تکمیل آن امروز به زمین زده شد در بخش شباب ایجاد می شود که سال 97 به بهره برداری رسیده و جمعیت 12 هزار و 400 نفر با سه هزار خانوار از آن بهره مند می شوند.
وی مشخصات این پروژه را حفاری یک حلقه چاه به عمق 252 متر، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث 2 کیلومتر خط انتقال برق، احداث 2 باب مخزن بتنی به حجم یک هزار و 700 متر مکعب و احداث شبکه توزیع به طول 50 کیلومتر ذکر کرد که از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می شود.

* افتتاح کتابخانه عمومی روستای زنجیره علیا

کتابخانه عمومی روستای زنجیره علیا دیگر طرحی بود که روز سه شنبه افتتاح شد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام در این خصوص گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت 220 متر و با اعتبار 2 میلیارد و 780 میلیون ریال اجرا شده است که به عنوان هدیه فرهنگی دولت به مردم فرهنگ دوست و کتابخوان زنجیره اهدا می شود.
مراد جلیلیان گفت: دولت تدبیر و امید توجه و نگاه ویژه ای به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد و در شهرستان چرداول اقدام به ساخت چهار باب کتابخانه عمومی کرده که هم اینک هفت باب کتابخانه عمومی نهادی در این شهرستان مشغول به ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی است.
گفتنی است با حضور سرپرست وزارت نیرو امروز پست ۶۳/۲۰ کیلووات برق صالح آباد به بهره‌برداری رسید، با بهره برداری از این پست 14 درصد به ظرفیت فوق توزیع استان اضافه شده و به 99.5 مگاوات می رسد.
افتتاح پروژه آب شیرین‌ کن صالح ‌آباد، راه اندازی ایستگاه پمپاژ سد گدارخوش از جمله برنامه‌ی ستار محمودی در سفر یک ‌روزه در ایلام بود.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.