محمد کمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است گفت : با ایجاد سازوکارهای کسب و کار و ارائه تسهیلات کم بهره زمینه خودکفایی و اشتغال خانواده ها فراهم می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملکشاهی اظهار کرد: یکی از طرح های خوب و درآمد زا که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است تولید فرش دستباف است که باعث ایجاد درآمد پایدار و رونق اقتصادی خانوار می گردد.
وی افزود: در پنج ماهه سال جاری 100 تخته فرش معادل 200 مترمربع به ارزش ریالی 3 میلیارد ریال توسط 105 بافنده فعال مدد جو تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان تولید شده است.
کمری خاطر نشان کرد: در سال 95 نیز 80 تخته فرش دستباف معادل 190 متر مربع به ارزش ریالی دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال تولید و روانه بازار مصرف گردیده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملکشاهی با بیان اینکه همه بافنده های فرش در این شهرستان خانم هستند گفت تا کنون برای 60 نفر بافنده بیمه تأمین اجتماعی مقرر و از مزایایی آن بهره مند شده اند.
وی از جمله مشکلات بافنده های فرش در سالهای اخیر را نبود ثبات بازار خرید دانست و گفت گاهاً چندین ماه طول می کشد تا فرش ها به فروش برسد.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد،
خبرنگار: روح اله احمدی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.