سید علی کاشفی خوانساری که بیش از سه دهه است برای مخاطبان کودک و نوجوان کتاب به رشته تحریر درآورده در خصوص اهداف برگزاری کارگاه تکنولوژی قصه گویی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با رشد وسایل ارتباطی و فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی قصه گویی برای مخاطبان نیز دچار تحول شده است.
وی افزود: مصادیق بارز قصه گویی نوین استفاده از فناوری هایی چون قصه گویی دیجیتال، صوتی، اینترنتی، تلویزیون و تلفن است که در کنار قصه گویی سنتی و چهره به چهره شکل گرفته است.
کاشفی خوانساری یادآور شد: قصه گویی نوین و سنتی در خدمت هنر قصه گویی برای مخاطبان هستند و با رشد تکنولوژی و تغییر ذائقه مخاطبان نمی توان یکی از این سبک ها حذف یا فدای دیگری کرد.
نویسنده کتاب مزاحمان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر از هر نهاد دیگری چون آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ... به قصه گویی برای مخاطبان به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان اهتمام دارد و در 20 سال گذشته به این موضوع اهمیت جدی تر داده است.
وی با بیان اینکه قصه گویی میراثی فرهنگی و کهن و یک سنت قدیمی است، بر حفظ و بقای آن تاکید و اظهار کرد: قصه گویی برای کودکان و نوجوانان کارکردهایی گوناگون دارد که به عنوان یک منبع آموزشی در رشد و پرورش ابعاد شخصیتی کودک و نوجوان موثر است.
به گفته صاحب اثر مهمان کوچک در این کارگاه ها مربیان با شیوه های جدید قصه گویی سنتی و مدرن آشنا می شوند و تا حدود زیادی مشکل برقراری ارتباط دوسویه بین قصه گو و مخاطبان نیز مرتفع می شود.
این کارگاه آموزشی با حضور جمعی از مربیان قصه گوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام برگزار شد و در این کارگاه مربیان متدهای زبان بدن، مدیریت صدا و چگونگی استفاده از ابزارهای نوین قصه گویی را فرا گرفتند.
به گزارش ایرنا،سید علی کاشفی خوانساری نویسنده هنر و ادبیات کودک و نوجوان بیش از 80 کتاب را به رشته تحریر درآورده و عمده فعالی وی در زمینه تئوری هنر و ادبیات کودک و نوجوان است.
اولین کتاب وی در سال 74 با عنوان نشریات کودک و نوجوان ایران چاپ شد و هم اکنون نیز کتاب خاک و ناپاک را در دست چاپ دارد.
بابای سوره، گزارش تحلیلی نقد ادبیات کودک، تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان، فهرست گان نمایش کودک از جمله آثار این نویسنده است.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.