سیامک بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری پنج هزار هکتار از اراضی زراعی گوجه فرنگی و نخود در این استان زیر پوشش طرح مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.
وی افزود: در شهریور ماه امسال نیز همزمان با کاشت محصول ذرت پاییزه، برنامه مبارزه بیولوژیک با آفات این محصول در سطحی به گستره هفت هزار هکتار را در دستور کار داریم.
بیگی یادآوری کرد: در حال حاضر در استان ایلام محصولاتی چون نخود، گوجه فرنگی و سبزی بدون استفاده از کودهای شیمیایی و کاملا سالم و فاقد کود و سم تولید می شود.
وی در مورد اعتبار تخصیصی برای مبارزه بیولوژیکی در اراضی کشاورزی استان ایلام گفت: سال گذشته 250 میلیون ریال برای مبارزه و نظارت و کنترل در نظر گرفته شد ولی امسال برای این منظور چهار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک در اراضی کشاورزی استان ایلام دارای روند افزایشی کمی و کیفی است به گونه ای که هم سطح اراضی بیولوژیک و هم تنوع محصولات مورد نظر برای مبارزه روندی افزایشی داشته است.
بیگی استفاده از زنبور براگن، کارت های رنگی، تله های نوری و فورمونی را از انواع روش های مبارزه بیولوژیکی و غیر شیمیایی با آفات نباتی برشمرد که در مزارع و باغ های این استان مورد استفاده قرار می گیرد.
استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی زراعی و شش هزار هکتار اراضی باغی است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.