سعید صیدیوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به همه قصابی های این مناطق بر اساس ضوابط قانونی و دستور مراجع قضایی برای کشتار دام در کشتارگاه های مجاز ابلاغ شده است.
وی با اشاره به ابلاغیه صادره از سوی مراجع قضایی مبنی بر اینکه قصابی های شباب و مهدی آباد نباید از زمان دریافت ابلاغیه خارج از کشتارگاه اقدام به ذبح احشام کنند، همکاری قصابی های منطقه مهدی آباد ایلام با این ابلاغیه را مناسب و مطلوب اعلام کرد.
صیدیوسفی یادآور شد: قصابی هایی که در منطقه مهدی آباد به صورت مخفیانه اقدام به ذبح دام در خارج از محیط کشتارگاه کرده اند، شناسایی شده و برای برخورد با این متخلفان پرونده ایی تشکیل و به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی گفت: بخش عمده ای از قصابی های منطقه شباب در شهرستان چرداول با تخطی از این ابلاغیه همچنان اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می کنند که پرونده این واحدها برای پلمپ و برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی در خصوص علت امتناع قصابان منطقه شباب از ابلاغیه مراجع قضایی یادآور شد: بیشتر قصابان این منطقه به خاطر نبود کشتارگاه در این شهر، تمایلی به استفاده از کشتارگاه های شهر ایلام و سرابله ندارند.
رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: مقرر شده یک واحد کشتارگاهی در منطقه شباب احداث شود که تا زمان احداث و بهره برداری از این کشتارگاه، قصابی ها باید برای ذبح احشام خود به کشتارگاه های ایلام یا سرابله مراجعه کنند.
صیدیوسفی توضیح داد برای حفظ سلامت مصرف کنندگان هر واحد قصابی که به هر علت از اجرای قانون ابلاغی امتناع کند از ادامه فعالیت محروم و واحد مربوطه نیز پلمپ می شود.
به گزارش ایرنا، 63 قصابی در مناطق مهدی آباد شهرستان ایلام و شباب شهرستان چرداول خرداد ماه امسال با صدور ابلاغیه قضایی از ذبح و کشتار غیر مجاز دام خارج از محیط کشتارگاه منع قانونی شدند.
30 قصابی در منطقه مهدی آباد و 33 قصابی در منطقه شباب شهرستان چرداول تا پیش از این ابلاغیه به صورت غیر مجاز کشتار دام خارج از محیط کشتارگاهی داشتند.
بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که مصرف گوشت های آلوده فاقد نظارت و تایید کارشناسان دامپزشکی یکی از مهمترین و اصلی ترین راه های انتقال این بیماری ها به انسان است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.