شاپور پولادی روز سه شنبه در حاشیه بازدید مسئولان استان ایلام از مراحل ساخت این جاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این راه 52 کیلومتری سال 89 آغاز شد و هدف از اجرای آن کاهش مسیر، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش مصرف سوخت است.
وی افزود: این مسیر ارتباطی به عنوان راه اصلی کرمانشاه - ایلام - شهرستان مرزی مهران و در کنار آن مسیری ایمن برای تردد خوردها به سمت استان های جنوبی و غربی کشور حسوب می شود و باید با نگاه ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و تزریق به موقع اعتبار هر چه زودتر تکمیل شده به بهره برداری برسد.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: هم اکنون رانندگان برای رسیدن به حمیل از کرمانشاه باید حدود 90 کیلومتر را طی کنند که با بهره برداری از مسیر جدید شاهد کاهش 40 کیلومتری جاده ارتباطی خواهیم بود که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تاثیرهای منطقه ای و ملی بسیاری نیز برای استان های ایلام و کرمانشاه خواهد داشت.
پولادی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار و انرژی بسیاری در نتیجه طولانی بودن مراحل ساخت این مسیر مصرف می شود در صورت افتتاح این جاده طی مدت پنج سال از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، هزینه اجرای آن جبران می شود.
وی گفت: مسئولان استان ایلام تاکنون روند اجرایی این پروژه را بطور مستمر پیگیری کرده و نظارت دقیقی بر مراحل تکمیل آن دارند ولی از مسئولان استان کرمانشاه انتظار داریم توجه بیشتری به ساخت این پروژه شریانی داشته و با تزریق اعتبار مورد نیاز روند احداث آن را شتاب بخشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: این پروژه راهسازی در 2 قطعه 25 کیلومتری در حال اجراست که قطعه اول هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 13 کیلومتر آن نیز در سه لایه آسفالت شده و مابقی در مرحله خاکریزی، خاکبرداری و بیس است و تنها در کیلومتر 12 تا 16 با مشکل معارض روبرو است که بزودی این مشکل را با رایزنی ها برطرف خواهیم کرد.
پولادی اضافه کرد: قطعه دوم در ابتدا از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبود ولی سال گذشته با انعقاد قرارداد با یک پیمانکار توانمند روند خاکریزی و خاکبرداری آن سرعت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به 20 درصد رسیده است.
وی میزان پیشرفت این پروژه را در 2 قطعه در مجموع 50 درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم با همراهی مسئولان 2 استان ایلام و کرمانشاه شاهد افتتاح این پروژه ملی در سال 97 باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: این پروژه در قالب 2 قرارداد تدوین شده که بر اساس قرارداد اول 120 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده و در قرارداد دوم نیز 380 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و هم اکنون 15 درصد کار انجام شده است.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، فرماندار چرداول، و جمعی از مدیران حوزه راه و شهرسازی استان ایلام روز سه شنبه از مراحل ساخت این جاده از حمیل تا کرمانشاه بازدید و از نزدیک در جریان روند امور و مسایل و مشکلات آن قرار گرفتند.
جاده ارتباطی کنونی کرمانشاه - ایلام به طول 163 کیلومتر از مسیر کرمانشاه - ماهیدشت - اسلام آباد غرب - حمیل - شباب می گذرد در صورتی که با بهره برداری از راه جدید این مسیر با 40 کیلومتر کاهش به حدود 125 کیلومتر می رسد و برای عزیمت از کرمانشاه به ایلام دیگر نیازی به عبور از شهرهای ماهیدشت و اسلام آباد غرب نیست.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.