ضیا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: امسال رشد بالای 100 درصدی در حوزه اعتبارهای اشتغالزایی داریم که زمینه پرداخت تسهیلات گسترده به مددجویان را فراهم می کند.
وی ادامه داد: امسال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها حدود 383 میلیارد ریال وام برای مددجویان زیر پوشش پیش بینی شده که نسبت به پارسال رشد 133 درصدی دارد.
وی اظهار کرد: همچنین از محل اعتبارهای ابلاغی صندوق اشتغال نیازمندان(مرکز) بیش از 185 میلیارد ریال اختصاص یافته که این مبلغ نیز نسبت به پارسال رشد 107 درصدی دارد.
رضایی مجموع اعتبار اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش این نهاد درسال جاری را حدود 57 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه بانک ها با سرانه 200 میلیون ریال و تسهیلات ابلاغی صندوق اشتغال نیازمندان نیز با سرانه 300 میلیون ریال به مددجویان بیکار واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات برای یک هزار و 940 مددجو پیش بینی شده گفت: تاکنون پرونده 540 مددجو برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی و پیش بینی می شود تمامی مددجویان متقاضی وام در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.
به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ایلام پارسال نیز یک هزار و 796 مورد وام اشتغالزایی در حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، صنعت، کسب و کار و غیره به مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی گفت: اکنون هیچ مددجوی پشت نوبت متقاضی تسهیلات شغل نداریم و تمامی این افراد تا پایان سال تسهیلات مورد نظر را دریافت خواهند کرد. رضایی خودکفایی مددجویان را راهبرد اصلی این نهاد دانست و گفت: سیاست این نهاد کاهش آمار مددجویان بوده در این زمینه طی سال های اخیر شاهد کاهش و روند نزولی مددجویان بوده ایم.
21 هزار خانوار در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
خبرنگار: آزاده **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034
7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.