سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جریان افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، صنایع دستی، پوستر، عکس و غیره از هنرمندان این استان با موضوع قرآن در معرض دید قرار گرفته است.
عظیم ایدی افزود: مجموع آثار ارسالی به دومین هفته قرآن و عترت استان در بخش نمایشگاهی 650 اثر بوده که از این تعداد 100 اثر در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دومین هفته قرآن و عترت ایلام در سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جشنواره‌ای و جنبی برگزار می شود گفت: مجموع آثار قرآنی ارسالی به این جشنواره یک هزار و 100 اثر است.
وی تولید و ارائه دستاوردهای قرآن و عترت (ع) و جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مراکز و موسسه های مردمی استان را از اهداف برگزاری این برنامه برشمرد و تاکید کرد: بخش های رقابتی هفته قرآن و عترت این اداره کل شامل حفظ و تلاوت، جشنواره آواها و نغمات آئینی قران کریم، مقاله‌ نویسی و انشا نویسی، شعر و داستان کوتاه و هنرهای تجسمی اعلام کرد.
ایدی برگزاری کارگاه آموزشی نماز، کارگاه خوشنویسی و نقاشی با موضوع قرآن و عترت، محفل شعر آیینی با موضوع قرآن، جلسه سنتی قرآن کریم، مسابقه حضوری قرآن در رشته قرائت و حفظ و محفل انس با قرآن را از جمله برنامه های هفته قرآن و عترت ایلام برشمرد.
به گزارش ایرنا، نخستین هفته قرآن و عترت استان ایلام بهمن ماه سال 94 برگزار شد و در آیین اختتامیه آن نیز از 91 فعال قرآنی استان تجلیل شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.