حجت هادیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنبال مشکلات متعدد قطع برق و درخواست های مردمی در بخش گرمسیری کلات مورموری و پیگیری مسئولان، مدیرعامل برق منطقه ای غرب کشور روز گذشته از بخش مورموری بازدید کرد و مشکلات مردم را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی افزود: وی پس از استماع درد دل مردم محروم شهر و روستاهای بخش کلات مورموری دستور احداث یک پست 63 کیلو ولتی فوق توزیع برای منطقه مورموری را صادر کرد که با راه اندازی و بهره برداری از آن، مشکل برق این منطقه برای 30 سال اینده بر طرف خواهد شد.
بخشدار کلات مورموری از احداث این پست برق در مدت 2 سال خبر داد و اضافه کرد: برای طراحی، احداث و بهره برداری از این پست فوق توزیع که دارای 50 کیلومتر طول شبکه از آبدانان تا مورموری و 68 دستگاه دکل فشار قوی فلزی است 200 میلیارد ریال از محل اعتبارهای برق منطقه ای غرب کشور هزینه می شود.
وی با تقدیر از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مشکل مردم منطقه محروم مورموری گفت: خبر موافقت مدیر عامل برق منطقه ای غرب با احداث پست مستقل 63 کیلو ولت فوق توزیع در منطقه مورموری موجی از شور، شعف و شادی در بین مردم زحمتکش و مولد بخش کلات مورموری ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، بخش 12 هزار نفری کلات مورموری در 60 کیلومتری جنوب شرق آبدانان قرار دارد و یکی از مناطق و قطب های تولیدات دامی و کشاورزی استان ایلام است که سالانه 22 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و 30 هزار تن فراوردهای دامی و طیور و مواد گوشتی در آن تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
مورموری بواسطه قرار گرفتن در حدفاصل شهرستان های دهلران، اندیمشک در خوزستان و پل زال در لرستان از اهمیت اقتصادی، اجتماعی و توریستی زیادی بر خوردار است و دمای آن در فصل گرم سال تا 52 درجه سانتیگراد می رسد، سال گذشنه نیز برای تقویت جریان ولتاژ برق مورموری مبلغ 50 میلیارد ریال توسط دولت تدبیر و امید هزینه شد.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.