حسن میرزایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیاری از تولیدات شهرستان ورامین در حوزه های مختلف صنعت و کشاورزی به دلیل کیفیت بالا قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد به گونه ای که سال گذشته تولید کنندگان ورامین 650 میلیون دلار کالا به سایر کشورها صادر کرده اند.
وی افزود: مقصد صادرات محصولات تولیدی ورامین آلمان ، چین ، ایتالیا ، الجزایر ، ترکیه ، عراق ، تانزانیا ، ترکیه ، هند ، ترکمنستان ، مالزی ، سوریه و افغانستان است.
میرزایی تصریح کرد: کالاهای تولیدی شهرستان ورامین که به سایر کشورها صادر می شود شامل روده ، چرم و سالامبور، شیشه و بلور، فرش دستباف، رنگ و رزین، مواد غذایی، لبنیات ، مواد پروتئینی ، محصولات کشاورزی ، پسته، سنگ های ساختمانی و تزئینی است.
وی گفت : هم اکنون بیش از 72 شرکت تولیدی در شهرستان ورامین مستقر در شهرک های صنعتی سالاریه ، چرمشهر و لکه صنعتی خیرآباد کالاهای خود را به دیگر کشورها صادر می کنند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ورامین گفت:90 درصد از روده کشور، در شهرستان ورامین تولید و صادر می شود که صادرات این محصولات سالانه حدود 100 میلیون دلار ارز آوری برای کشور به همراه دارد.
وی با اشاره به تحولات سیاسی منطقه و مناقشات بین قطر و عربستان گفت: شهرستان ورامین در زمینه تولید محصولات کشاورزی سرآمد استان تهران و کشور است و می تواند بسیاری از نیازهای کشور قطر به محصولات کشاورزی را تأمین کند.
میرزایی گفت: با برگزاری چندین جلسه مشترک با مسئولان استانی، زمینه صادرات محصولات کشاورزی شهرستان ورامین به قطر فراهم شده است.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.