به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت، سید نورالدین شهنازی زاده از تولید زود هنگام 30 هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی آذر خبر داد و گفت: این میدان نفتی که یکی از خاص‌ترین میادین نفتی در جهان است از پرچالش‌ترین میادین در بخش حفاری نیز می‌باشد.
وی اظهار کرد: همچنین در مرحله تولید زود هنگام این میدان، تاکنون 8 حلقه چاه آماده و تولید نفت در آن به ظرفیت 30 هزار بشکه در روز رسیده که ظرفیت 25 هزار بشکه آن تا پایان خرداد ماه سال جاری وارد مدار سرویس خواهد شد.
شهنازی زاده افزود: به دلیل ظرفیت محدود واحد فرآورشی دهلران تدابیری اندیشیده شده که بزودی بتوان با استفاده از واحد فرآورش سیار امکان فرآورش 30 هزار بشکه نفت در روز را پیش از ساخت CTEP (واحد فراورش اصلی میدان) فراهم کرد.
وی با مطلوب دانستن درجه‌ی API این میدان نفتی که بین 30 تا 32 است، یادآور شد: نفت تولیدی این میدان دارای H2S بالا است که باعث به وجود آمدن شرایط خورده‌گی در تجهیزات و خطوط لوله می‌شود.
به گفته وی، بدین منظور باید از کالاهای مقاوم در برابر خورده‌گی استفاده شود و تاکنون در این بخش 420 کیلومتر لوله ‌گذاری انتقال نفت و 40 کیلومتر خط لوله‌ آب انجام شده است.
به گزارش ایرنا، میدان نفتی آذر در بلوک اناران در امتداد مرز ایران و عراق، قسمت جنوب غربی استان ایلام و بین دو شهر مهران و دهلران (جنوب شرقی شهر مهران) واقع شده است.
استان ایلام دارای منابع نفت و گاز است و در میان سه استان برتر از نظر ذخایر نفت و گاز کشور قرار دارد.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.