حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعرفه های تعیین شده مربوط به سال 94 است ولی بدلایلی تاکنون اجرایی نشده بود.
وی افزود: تجار فعال در مرز مهران طی 2 سال گذشته همواره با اعتراض های خود مانع اجرای مصوبه افزایش تعرفه ها می شدند ولی امسال به اجرای این تعرفه ها اصرار داریم.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: تجار فعال باید به تعرفه های تعیین شده تمکین کنند و تا زمانی که به تحصن خود و اعتراض به افزایش نرخ تعرفه ها ادامه دهند اجازه فعالیت در مرز مهران به آنها داده نخواهد شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رویکرد مسئولان نظام حمایت از صادرات و فعالان این عرصه است ولی برخی تجار در مرز مهران با سوء استفاده از این موضوع طی 2 سال گذشته با شلوغ کاری و تحصن مانع اجرای افزایش تعرفه ابلاغ شده، شده اند.
امیرعباس آذر افزود: تعرفه های جدید از رشد 10 تا 12 درصدی برخوردار است ضمن اینکه این تعرفه ها مربوط به سال 94 بوده ولی در طول 2 سال گذشته به دلیل اعتراضات تجار اجرایی نشده بودند.
وی یادآور شد: این رویه برخی تجار به یک بدعتی برای به کرسی نشاندن توقعات غیر قانونی تبدیل شده است ولی مصر هستیم برای جلوگیری از تکرار این رفتارها مصوبه افزایش تعرفه را اجرایی و اعمال کنیم.
به گزارش ایرنا، تعدادی از تجار فعال در پایانه صادراتی مهران از سه روز نسبت به افزایش قیمت های باسکول، لیفتراک و خدمات تخلیه و بارگیری در مرز بین المللی مهران اعتراض کرده و در محوطه گمرک مهران تحصن کرده اند.
برخی از این تجار می گویند بدلیل اعمال نفوذ برخی مسئولان از جمله سازمان همیاری شهرداری ها که پیمانکاری لیفتراک و باسکول مرز مهران را بر عهده دارد، قیمت ارائه خدمات در این مرز خودسرانه افزایش یافته است.
معترضان گفتند: قیمت باسکول از 45 هزار تومان به 57 هزار تومان و قیمت لیفتراک از 60 هزار تومان به 70 هزار تومان افزایش یافته و مشکلاتی برای انها ایجاد کرده است.
تجمع کنندگان که به روند افزایش قیمت معترض هستند معتقدند قرارداد ارائه خدمات یکساله بسته شده و پیمانکار حق ندارد هر وقت که خواست قیمت ها را افزایش دهد چون این امر با منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات مغایرت دارد.
اعتراض کنندگان همچنین اعلام کردند منتظر پاسخ مسئولان گمرک در این زمینه هستند و تا حصول نتیجه این تجمع ادامه دارد و کالاهای خود را به عراق صادر نمی کنند.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و پایانه مرزی مهران در 11 کیلومتری مرکز این شهرستان در جدار مرز با عراق است.
خبرنگاران: حسن کهزادیان - ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/ 6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.