به گزارش ایرنا، فعالیت های انتخاباتی بخصوص نامزدهای شورای اسلامی شهر ایلام به طور بی سابقه ای گسترش پیدا کرده و حاشیه های تبلیغاتی و بازار شایعات نیز داغ شده است.
*رفت و آمد با خودرو از ساعت 9 شب به بعد در معابر شهری بسیار سخت است و تردد به کندی انجام می شود به همین دلیل در ساعات پایانی شب مردم ناچارند خودروی خود را در مکان خلوتی پارک کرده و پیاده به ستادهای انتخاباتی مراجعه کنند.
*امسال برای نخستین بار هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر ایلام حق برپایی ستاد در مناطق مرکزی را نداشتند و بیشتر ستادها در خیابان های اطراف شهر برپا شده است با این وجود پلیس نیز میادین اصلی شهر را مسدود کرده و از ورود خودروها به معابر مرکزی جلوگیری می کند.
*خیابان های شهر ایلام مملو از زنان، کودکانی و جوانانی است که با فریاد و توزیع بروشور، کارت و پوستر برای نامزد مورد نظر خود تبلیغ می کنند.
*عده ای از طرفداران نامزدها با ایستادن کنار خیابان کارت ها و پوسترهای تبلیغاتی نامزدها را بر خلاف میل مردم درون خودروها پرت می کنند.
*پخش بی سابقه انواع و اقسام موسیقی های محلی و حماسی از بلندگوهای ستادهای انتخاباتی بطوری که باعث ایجاد مزاحمت و دردسر برای ساکنان اطراف ستادها شده است.
*رقص محلی توسط جوانان در حاشیه خیابان ها و در مقابل برخی ستادها یکی دیگر از شگردهای طرفداران نامزدها برای جلب نظر مردم است.
*با وجود اینکه شهرداری ایلام با صرف هزینه بسیاری طرح تبلیغات پاکیزه را اجرا و مکان های مشخصی برای نصب پوستر نامزدهای شورای شهر آن هم به صورت دسته جمعی و نه تکی در نظر گرفته است اما در و دیوار و خیابان های شهر ایلام از انبوه عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی در اندازه های مختلف کوچک تا بسیار بزرگ پر شده و جلوه بسیار بدی به شهر داده است.
*در مقابل ستاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعدادی دختر و پسر در حاشیه خیابان ایستاده و با در دست گرفتن بادکنک و عکس نامزد مورد نظر به تبلیغ می پردازند.
*همچنین تعدادی از طرفداران یک نامزد دیگر نیز برگه های تبلیغاتی نامزد مورد نظر را در دست گرفته و در گروه های سه تا پنج نفره با رهگذران صحبت کرده و سعی در متقاعد کردن آنها دارند.
به گزارش ایرنا، برای انتخابات شورای شهر ایلام 146 نفر تایید صلاحیت شده اند که با توجه به جمعیت 180 هزار نفری این شهر طبیعتا تعداد زیادی است یعنی در ازای هر یک هزار و 200 نفر یک کاندیدا وجود دارد.
تعداد بالای نامزدها و رقابت تنگاتنگ برای تصاحب تنها هفت کرسی شورای شهر موجب شده با توجه به محدود شدن امکان انتخاب، کاندیداها و هواداران آنها به روش های خلاقانه و بی سابقه ای برای جلب نظر مردم روی بیاورند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.