به گزارش ایرنا، در این روز و شب ها هر چه که بنگری شور و هیجان را در چهره بیشتر مردم می بینی و این تکاپو هر چه به پایان رسمی زمان تبلیغات نزدیک تر می شویم، پرنگ تر و داغ تر است.
اقشار مختلف مردم با حضور در ستادهای انتخاباتی به نوعی هم خود را برای شرکت گسترده در انتخابات آماده می کنند و هم با حضور در این ستادها از نزدیک با اهداف، فعالیت ها و برنامه های نامزدهای انتخابات بیشتر آشنا می شوند.
مردم استان ایلام نیز همپا و همراه با دیکر نقاط ایران اسلامی دارند خود را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماده می کنند و فضای شورانگیز سیاسی، اجتماعی بر دیار عروس زاگرس سایه انداخته است.
خبرنگاران ایرنا در خصوص اطلاع از شور انتخاباتی و تمایل عمومی برای شرکت در انتخابات 29 اردیبشهت به میان مردم رفتند و با برخی از آنها در خصوص اهمیت انتخابات، مشارکت و انتخاب اصلح به گفت و گو پرداختند.
شهروندان ایلامی معتقدند با حضور پر شور و آگاهانه در پای صندوق های رای و انتخاب فرد یا افراد اصلح برای سپردن مسئولیت کشور و شهر خود در چهار سال آینده تصمیم می گیرند.
ایشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر حضور با شکوه خود در پای صندوق های رای اعلام داشتند همه باید نسبت به سرنوشت سیاسی کشور و انتخاب رئیس قوه مجریه که موجب تثبیت امنیت و حفظ عزت نظام در منطقه و عرصه بین المللی می شود، احساس مسئولیت کنند و با انتخابی عاقلانه در آینده بهتر کشور سهیم باشند.

**
یکی از کسبه های خیابان سعدی در شهر ایلام گفت: من به دلیل مشکلات اقتصادی با کسادی بازار مواجه شده ام اما به تداوم دولت یازدهم و بهبود امور امیدوارم و با کمال میل خواهان حفظ عزت و استقلال کشورم هستم.
حاج رضا بیانی اظهار کرد: مردم ما آگاه و هوشیارند و حفظ آرامش و امنیت کشور را بر همه چیز ترجیح می دهند و معتقد هستم برنامه هدفمند دولت برای رفع مشکلات کشور در چهار سال قبل خوب بوده و کشور از این پیچ اقتصادی سخت که به واسطه تحریم های قبل به وجود آمده بسلامت عبور می کند.
وی از همه مردم و اقشار مختلف خواست با هوشمندی و شناخت کامل در انتخابات شرکت کرده و فرد شایسته ای که لایق مسند ریاست جمهوری این نظام است را انتخاب کنند و از بین کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز افراد کاردان و توانمند را برگزینند.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: این انقلاب و نظام حاصل خون هزارن شهید و ایثار صدها هزار رزمنده است بنابراین حضور در انتخابات در واقع پاسداشت ارزش های نظام و تجدید عهد با آرمان های امام راحل و شهدا است.
زینب شاکرمی تاکید کرد: حضور پر شور و گسترده در انتخابات موجب اقتدار و عزت نظام در مجامع بین المللی می شود و چشم طمع دشمنان و بدخواهان نظام را کور می کند.
وی افزود: همه افرادی که واجد شرایط رای هستند باید احساس مسئولیت کرده و با انتخابی آگاهانه عزت نظام را تداوم بخشند و با حضور چشمگیر خود در پای صندوق های مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.
شاکرمی بر حضور پر شور و آگاهانه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تاکید کرد و گفت: عدم حضور ما بی اعتنایی به سرنوشت سیاسی کشور است و ممکن است در این شرایط افرادی رای بیاورند که سال های بعد حسرت و ندامت این بی توجهی را بخوریم.
یک دانشجو نیز گفت: این انقلاب حاصل مجاهدت های زیادی است و اکنون نوبت ماست که با حضور حماسی خود دین خود را به نظام ادا کنیم و پاسدار خون شهدا باشیم.
یاسین کرم نژاد افزود: عدم حضور در انتخابات یعنی بی توجهی به سرنوشت سیاسی کشور و اینکه دیگران برای ما تصمیم بگیرند، پس باید در پای صندوق های رای حاضر شویم و با رای خود فرد مورد را انتخاب کنیم تا بعدها پشیمان نشویم.
وی از همه افراد بویژه قشر دانشجو و جوانان خواست با شور و شعور در انتخابات شرکت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند و به فردی که لایق و شایسته تکیه زدن بر مسند قوه مجریه است، با آگاهی رای دهند.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی می گوید: انتخابات ریاست جمهوری عرصه کارورزی و کسب تجربه نیست زیرا نمی توان سرنوشت یک کشور 80 میلیونی را به دست فردی نالایق و ناتوان سپرد.
مریم سارایی اظهار کرد: باید افراد با تجربه، لایق، شایسته، کاردان و کارآمد و دارای برنامه و تدبیر که امید بخش آینده نظام هستند را انتخاب کنیم تا چشم دشمنان این نظام کور شود زیرا توان دیدن خودکفایی و آرامش ما را ندارند.
وی افزود: حضور پر شور در انتخابات باعث شور و شعف سیاسی و نشاط اجتماعی در کشور می شود و نوید بخش امید در جامعه است که خواهان حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی هستند.
یک راننده تاکسی در رابطه با حضور خود در انتخابات گفت: برای حضور در انتخابات تردید دارم و دلیل آن این است که به صحت شعارها و وعده های نامزدها اعتماد ندارم.
نادر عبدالرضایی که دارای مدرک کاردانی است، افزود: من مناظره ها رو دنبال کردم و باور دارم نامزدها از شعارهای بی اساس بسیاری استفاده می کنند که از نظرم غیر منطقی و امکان ناپذیر است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در لحظه آخر نظرش تغییر و در انتخابات شرکت کند، گفت: درست است که شاید حرف نامزدها را قبول نداشته باشم یا در جهت افکار من نباشند اما ممکن است در انتخابات شرکت کنم و شخص مورد نظر را از بین نامزدهای موجود انتخاب کرده ام.
عبدالرضایی تاکید کرد: یقین دارم اکثر افرادی که مانند من برای حضور تردید دارند در لحظه های آخر تغییر عقیده داده و در انتخابات شرکت می کنند.
یک پیرمرد 80 ساله ایلامی که بازنشسته و دارای سواد ابتدایی است در رابطه با حضورش در انتخابات اظهار کرد: حتما در انتخابات شرکت می کنم چون وظیفه شرعی و ملی است.
محمد منصوری افزود: مناظره ها تاثیر بسیاری در افکار عمومی ایجاد کرده و امیدواریم مردم در انتخاب شخص اصلح دقت کامل داشته و سعی کنند بدور از تعصب جناحی فرد شایسته و سیاستمداری انتخاب کنند.
وی که اطلاعات سیاسی خوبی داشت، یادآور شد: مردم توجه کنند هر کدام از نامزدها در حوزه های خود چه اقداماتی برای مردم و کشور انجام داده اند و وضعیت کنونی را با دوره های قبل مقایسه و اولویت انتخاب خود را به شخصی دهند که در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشراف داشته باشد.
منصوری در رابطه با انتخابات شوراها نیز گفت: انتخاب شورا در استان ایلام بر اساس رای قومی و قبیله ای است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و شخص مورد نظر خود را با امید آباد کردن شهرمان بر می گزینیم.
یک دانشجوی رشته پزشکی هم در رابطه با اهمیت انتخابات گفت: با توجه به حساس بودن این دوره از انتخابات و بالا رفتن اطلاعات سیاسی مردم، حتما شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
وی افزود: قشر دانشجویان نیز سهم بزرگی برای حضور در انتخابات دارند و یقینا شخصی را انتخاب می کنند که توجه ویژه ای به پیشرفت کشور دارد و بدنبال توسعه و پیشرفت ایران در همه زمینه ها است.
به گفته وی، شخصی را که ملت ایران انتخاب می کند باید به جوانان، اشتغال، اقتصاد، همگام شدن با تکنولوژی های دنیا و سیاست خارجی قوی اهمیت دهد و به حاشیه هایی که به نفع کشور نیست، توجه نکند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
740 بازرس برای نظارت بر نحوه اجرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت در این استان تعیین شده اند.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
خبرنگاران: زهرا موسوی، لیلی خاکی و ناهید ابراهیمی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/7180/7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.