در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در استان یزد سه هزار و 563 نفر برای به دست آوردن یکهزار و 339 کرسی شورای شهر و روستا در این استان رقابت می کنند که تقریبا به ازای هر کرسی شوراها حدود 30 نفر داوطلب وجود دارد.
413 حوزه انتخابیه شامل 12 حوزه شهری و 392 حوزه روستایی برای انتخابات شوراها در استان یزد وجود دارد که یکی از این حوزه ها شهر یزد است که در چند روز اخیر در محاصره پوسترهای تبلیغات نامزدها قرار گرفته است.
از 836 شعبه انتخابات شوراها در استان یزد، فرایند رای گیری در 95 شعبه در شهرهای میبد و اردکان به صورت مکانیزه انجام می شود و اگر تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نیز از طریق فضای مجازی بود، سیمای شهری نازیبا نمی شد.
از شب قبل از شروع تبلیغات، اعضای ستادهای 361 نامزد تایید صلاحیت شده در شهر یزد، تا صبح و قبل از بیدار شدن مردم ، سطح شهر از درختان گرفته تا در و دیوارها را مزین به تصاویر نامزدها و عکس های تبلیغاتی کردند.
حجم بنرهایی که از نامزدهای انتخابات شوراها در سطح شهر نصب شده نسبت به دوره های قبل بی سابقه است به گونه ای که تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در توفان تبلیغات شوراهاست کمتر به چشم می آید و اگر برگزاری مناظره های تلویزیونی نبود، تفکیک تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها از یکدیگر دشوار می شد.
در حالی که نصب هرگونه بنر و پلاکارد در سطح شهر غیر از مکان ستادهای انتخاباتی ممنوع است و شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری این بنرها اقدام نماید، تعدد برخی بنرهای بزرگ که بر بالای پشت بام، میادین و سرچهارراه ها نصب شده گویای رعایت نکردن این دستورالعمل از سوی ستاد برخی نامزدهای انتخابات شوراهاست.
با توجه به اعیاد شعبانیه، بازار پخش شربت و شیرینی و برگزاری جشن به مناسبت اعیاد این ماه از سوی برخی نامزدان به شدت داغ است هر چند که برخی از آنها قبل از شروع ایام تبلیغات هم در هیات ها و مساجد به صورت چراغ خاموش تبلیغات می کردند.
در بین نامزدهای انتخابات شوراها برخی افراد نیز هستند که با بیان احترام به مبلمان و سیمای شهری از تبلیغات محیطی پرهیز کرده و بخش عمده فعالیت تبلیغاتی خود را در فضای مجازی متمرکز کرده اند، برخی این داوطلبان در شعارهای خود یادآور شده اند به دلیل احترامی که برای حقوق شهروندان و شهر قائل هستند از تبلیغات محیطی که باعث نازیبا شدن سیمای شهری می شود، پرهیز کرده اند.
به نظر می رسد کسانی که قصد خدمت در شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند، علاوه بر بحث تخصص که از مهمترین شرط های لازم برای حضور در چنین جایگاهی است، باید نسبت به حفظ زیبایی شهر نیز تعصب داشته باشند و رویه آنان در تبلیغات مبین این توجه باشد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اریبهشت ماه برگزار می شود.
1968/ 6014/ یادداشت از: محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو*
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.