مرتضی دارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبری و افزایش تولید و ایجاد اشتغال از سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود.
وی افزود: ایجاد زیرساخت و توسعه بخش صنعت بعنوان موتور محرکه اقتصاد از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد است و شرکت شهرک های صنعتی نیز با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت و استقرار صنایع کوچک به منظور افزایش خدمات رسانی و حمایت از واحدهای صنعتی تاسیس شد.
دارایی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط توانایی تولید فن آوری های جدید اشتغال پایدار و کمک به واحدهای بزرگ تولیدی را در خود جای داده اند، یادآور شد: صنایع کوچک نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند و در این راه دولت نیز با ارائه مشوق های ویژه از راه اندازی بخش های تولیدی در صنایع کوچک و متوسط استان حمایت می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنتی ایلام تاکید کرد: امکان ایجاد کارخانه ها و کارگاه های صنایع پایین دستی در تمام نقاط کشور، برخلاف صنایع بالادستی که بدلیل نیاز بالا به مواد اولیه و حجم سرمایه گذاری بالا و همچنین دسترسی به بازارهای جهانی، فقط باید در کنار ذخایر هیدروکربوری یا دریا ایجاد شوند، توجیه اقتصادی دارد.
دارایی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط ایلام در حال اجرا است، افزود: کمک به توسعه صنایع کوچک و متوسط مهمترین بستر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام اضافه کرد: تلاش برای جذب سرمایه‌ گذاران و ارائه خدمات مطلوب به آنها و تقویت و حمایت از صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اثرگذار باشد.
وی با اشاره به توانمندی های استان ایلام یادآور شد: این استان دارای پتانسیل‌ های فراوانی است و با حمایت و توانمند سازی واحدهای تولیدی و پشتیبانی از سرمایه گذاران می توان استعدادهای بالقوه اقتصادی استان را بالفعل کرد.
وی تاکید کرد: آماده‌‎ سازی زیرساخت‌ها در شهرک و نواحی صنعتی و ایجاد جذابیت در این شهرک‌ها از جمله برنامه های این مدیریت است تا سرمایه ‌گذاران برای ایجاد واحدهای تولیدی ترغیب شوند.
وی از بهره برداری 3 شهرک صنعتی در شهرهای بدره، سیروان و هلیلان خبر داد و گفت: حمایت های لازم از طرح‌های فعال صنعتی نیز انجام خواهد شد و همچنین برای طرح‌هایی که با مشکلاتی مواجه بوده و یا نیاز به حمایت تسهیلاتی دارند، برنامه های خوبی در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق که بشدت به انواع کالا و خدمات ایران نیازمند است از نظر صنعتی یکی از استان های غیر برخوردار و فقیر محسوب می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.