به گزارش ایرنا، سردار مرتضی قربانی روز چهارشنبه در آیین یادبود شهید سردار اکبر دانشیار بنیانگذار سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: سربلندی ایران در همه برهه ها به ویژه در دوران دفاع مقدس یک معجزه الهی است.
وی افزود: باید همه ما برای افزایش اقتدار و عزت کشور و دین مبین اسلام تلاش و تکاپوی مضاعف داشته باشیم و این عزت تنها با اقدام عملی و رعایت دقیق موازین شرع و اسلام امکان پذیر است.
به گفته سردار قربانی رمز پیروزی رزمندگان در زمان دفاع مقدس را باور و اعتقاد قلبی آنها به اطاعت از ولایت فقیه، عشق به شهادت طلبی و دفاع از کیان اسلام و خاک پاک ایران عزیز بود که با این انگیزه های قوی دشمنان شرق و غرب مقهور توان رزمندگان ما شدند.
وی اظهار کرد: همان روحیه شهادت طلبی و دفاع از مرزهای اسلام همچنان در بین مردم ایران مثل دوران دفاع مقدس موج می زند و جوانان دلیر و نترس ایرانی هم اکنون خارج از مرزهای سیاسی کشور در دفاع از اسلام و دین خداوند مشغول سربازی و جانبازی هستند.
وی هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را کلاس درسی ارزنده و با ارزش برای ملت و جوانان نسل کنونی و نسل های آتی خواند و افزود: ایران در زمان جنگ هشت ساله تجارب ارزنده ای در زمینه های مختلف چون ایثار، شهادت، جانبازی کسب کرد و مردم در مقطع کنونی و نسل های بعد باید از این تجارب درس بگیرند.
یادگار دفاع مقدس یادآور شد: البته مسئولان و به ویژه مردم قدرشناس ایران اسلامی همواره ارج و قرب ویژه ای برای شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها قائل هستند و برگزاری یادواره ها و یادبود هایی که برای شهدا برگزار می شود خود گویای این مساله است که شهدا برای همیشه در ذهن ملت ماندگار و ابدی هستند.
وی سپس به بیان خاطراتی از جایگاه والای سردار دانشیار و رشادت ها و جانفشانی های دیگر رزمندگان و تاکتیک ها و شیوه رزم آوری آنها در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت.
به گزارش ایرنا، سرداراکبر دانشیار در زمان جنگ تحمیلی با حضور در مناطق جنگی و جبهه های استان ایلام با سازمان‌دهی نیروهای مردمی و نظامی نقش مهمی در دوران دفاع مقدس در مقابل رژیم بعثی و داشت و پایه گذار اصلی تیپ 11 امیرالمؤمنین (ع) سپاه در استان ایلام بود.
وی 13 رجب امسال در سمت جانشین رئیس دفتر دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از زیارت مرقد شریف امام علی (ع) به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
این آئین یادبود با حضور خانواده سردار دانشیار، جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که از نقاط مختلف کشور در این مراسم حضور داشتند، استاندار، معاونان وی، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی، اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر ایلام همراه با قرائت قران توسط قاریان برجسته استان برگزار شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.