به گزاش ایرنا، محمدرضا مروارید روز سه شنبه در نشست ساماندهی گردشگران وردی مرز مهران که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: برای ساماندهی گردشگران مرز مهران آژانس های گردشگری کشور عراق باید همکاری بیشتری با طرف ایرانی داشته و با انعقاد تفاهم نامه گردشگران و مسافران را به صورت هدایت شده وارد مرز مهران کنند.
وی با بیان اینکه سالانه بین 500 تا 600 هزار مسافر از پایانه مرزی مهران تردد می کنند، افزود: امکان ساماندهی همه این مسافران در مرز مهران بویژه کسانی که از طرف عراق وارد می شوند، وجود ندارد و باید این افراد در داخل خاک عراق ساماندهی شده سپس وارد استان ایلام شوند.
مروارید تاکید کرد: شرکت سرمایه گذار به منظور ساماندهی گردشگران مرز مهران باید به صورت عملی و با فعالیت محدود وارد کار شود و سپس بتدریج دامنه فعالیت خود را گسترش دهد.
وی یادآور شد: باید زمینه و شرایط و نیز تبلیغات لازم برای استفاده گردشگران عراقی از فرودگاه شهدای ایلام فراهم شود تا این مسافران به جای اینکه از نقاط مختلف عراق از فرودگاه نجف به تهران سفر کنند ابتدا با صرف هزینه کمتر به ایلام بیایند و از طریق فرودگاه ایلام به مرکز کشورمان سفر کنند.
وی اضافه کرد: در 18 ماه گذشته تفاهم نامه ای برای ورود یک هزار گردشگر عراقی در هفته برای بازدید از آثار تاریخی، مذهبی، تفریحی و گردشگری استان ایلام با استاندار بابل عراق منعقد شد اما با گذشت این مدت؛ هنوز هیچ اقدام عملی و موثری در این خصوص صورت نگرفته است.
استاندار ایلام با توجه به جاذبه های متنوع استان ایلام گفت: باید برنامه ریزی و تلاش های لازم برای مدت زمان ماندگاری گردشگران ورودی از مرز مهران در استان ایلام انجام شود تا این استان از مزایای حضور این گردشگران بهره مند شود.
مروارید افزود: هر چند استان ایلام از اماکن دیدنی متعددی چون تاریخی، مذهبی، طبیعی، تفریحی برای بازدید گردشگران و مسافران برخوردار است اما ماندگاری این گردشگران نیازمند امکانات رفاهی و اقامتی، توسعه زیرساخت ها، برنامه ریزی و تلاش متولیان امر برای ایجاد فضایی مناسب به منظور حضور بیشتر مسافران است.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار ایلام، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرماندهان انتظامی و مرزبانی، فرماندار و جمعی از مسئولان مهران مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری مرز مهران افتتاح شد.
طرح ساماندهی گرشگران ورودی از پایانه های مرزی کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که مرز بین المللی مهران به عنوان پایلوت و اولین مرز برای ساماندهی گردشگران انتخاب شده است.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.