مهندس «فریادرس شهبازی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه تهیه و بازنگری طرح هادی به عنوان عالی‌ترین سند توسعه همه جانبه پایدار در سطح 374 روستای بالای 20 خانوار و 80 روستای دارای 20 خانوار جمعیت استان به اتمام رسیده است، اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستای در سطح 312 روستای استان شامل اجرای ساماندهی و زیرسازی، آسفالت، جوی و جدول، پل، سنگ فرش و اجرای پارک و فضای سبز با اعتباری معادل 69 میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سند دار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان به تعداد 24 هزار و 282 جلد در سطح روستاهای استان و 1 هزار و 342 جلد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک استان انجام شده است، افزود: از جمله دیگر اقدامات انجام شده تملک بیش از 2 هزار و 108 هکتار زمین از اراضی ملی منابع طبیعی بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شده در راستای بند الف ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده 70 درصد عوارض به شهرها و 30 درصد به روستاها تخصیص یابد، گفت: یکی از استان‌هایی هستیم که تمام روستاهای بالای 20 خانوار را تهیه طرح هادی کرده‌ایم در حالی که سایر استان‌ها طرح هادی را در روستاهای بالای 50 خانوار انجام داده‌اند.

شهبازی با اشاره به اینکه در 374 روستای بالای 20 خانوار و 80 روستای 20 خانواری یعنی در مجموع در 454 روستای استان طرح هادی اجرا کرده‌ایم، تصریح کرد: واگذاری 8 هزار و 520 قطعه زمین مسکونی در سطح روستاهای استان جهت ساخت مسکن به روستاییان نیز از جمله فعالیت‌های انجام شده در بنیاد مسکن این استان بوده است.

وی ادامه داد: پرداخت مبلغ 221 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مبلغ 49 میلیارد تومان بلاعوض به 25 هزار خانوار روستایی و شهری در قالب تعمیری و احداثی بابت خسارات زلزله شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر و دهلران از اقدامات صورت گرفته ما بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه مقرر شده اعتبارات خاصی به روستاهای مرزی در سراسر کشور داده شود، اظهار کرد: در راستای کمک به عمران و آبادی روستاها مقرر شده 3 درصد اعتبارات حاصل از فروش نفت خام کشور برای مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شود.

شهبازی عنوان کرد: امیدواریم 64 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض مربوط به سیل آبان ماه سال 94 برای 26 هزار خانوار تخصیص یابد چرا که مصوبه هیئت محترم دولت را نیز دارا می‌باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614066
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.