به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام, حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در گردهمایی هیئت‌ امنای مساجد و بقاع متبرکه این استان اظهار داشت: ماه رجب ماه بهره‌گیری از فیوضات معنوی الهی و اعتکاف یکی از مراسمات ارزشمند و معنوی دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه مساجد باید آمادگی لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف و پذیرای از معتکفان را داشته باشند گفت: هر سال استقبال از مراسم معنوی اعتکاف بیشتر شده است و امروز شاهد استقبال پرشور و چشم‌گیر اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان از این مراسم معنوی هستیم.

امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه باید با آغوش باز از معتکفان استقبال و پذیرایی کرد تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد از جمله کانون‌های مساجد، هیئت‌امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت و دیگر نهادها همکاری و تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند.

لطفی با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان در استان ایلام مورد استقبال و وثوق مردم ولایی استان هستند گفت: وجود بقاع متبرکه برای استان یک فرصت مغتنم است و پایگاه اجتماعی مردم و برگزاری مراسمات دینی و مذهبی و در ایام نوروز نیز محل اجتماع مردم بوده است.

وی بابیان اینکه ترویج ارزش‌های اسلامی و فراموش‌شده یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است بیان کرد: هم‌اکنون در همه مراسمات دینی و مذهبی شاهد حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی از این مسئله و توجه جامعه به مسائل دینی در بیم و هراس هستند.

امام‌جمعه ایلام اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروی انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی را به راه انداختند و اکنون نیز در زمینه هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی وارد فعالیت شده‌اند اما باید بدانند که راه به‌جایی نخواهند برد.

لطفی گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان صادر شده و امروز ایران اسلامی محور مقاومت در برابر داعش و تروریست‌های منطقه است که این هم به برکت نظام اسلامی و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امام راحل برای همه اقشار مختلف جامعه الگوست افزود: عرفان ناب در قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و امروز دشمنان در بحث عرفان‌های کاذب وارد شده‌اند که باید هیئت‌امنای مساجد مراقب باشند که جوانان در مساجد با حضور برخی افراد و سخنرانان مغرض دچار انحراف نشوند.

امام‌جمعه ایلام در پایان با بیان اینکه ماه رجب ماه استغفار است گفت: بندگی انسان در دو موضوع انجام واجبات و ترک محرمات است که آن‌هم باید برای خدا باشد و انتظار می‌رود که هیئت‌امنای مساجد بهترین شرایط در برای معتکفان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612661
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.