علی طاهر سارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین سنجش ذرات گرد غبار از ایستگاه های سنجش آلودگی هم اکنون میزان غلظت ریزگردها در هوای ایلام، ایوان، مهران و دهلران یک و نیم برابر حد مجاز است.
وی با بیان اینکه این توده از طرف بیابان های کشور عراق وارد آسمان استان ایلام شده است، افزود: وضعیت آلودگی در شهرستان مهران روندی کاهشی داشته اما در سایر شهرستان های درگیر این پدیده روند افزایشی یا پایدار را نشان می دهد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در وضعیت سالم است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام هم در خصوص پیش بینی وضعیت هوای این استان گفت: به علت وزش باد در استان ایلام و کشور عراق احتمال شکل گیری توده های جدید ریزگردها در این کشور و ورود آنها به آسمان استان تا 24 ساعت آینده دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، روز گذشته غلظت زیاد ریزگردها مدارس تمام مقاطع شهرستان مهران و مقطع ابتدایی شهرستان ایوان را به تعطیلی کشاند.
هوای استان ایلام سال گذشته 80 روز بخاطر ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود و این موضوع خسارت های بسیاری بر محیط زیست و سلامت مردم، درختان و حیوانات بر جای گذاشته است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور ما می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال های خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
هشت ایستگاه سنجش میزان ذرات معلق در هوای استان ایلام را اندازه گیری و ثبت می کند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.