محمدرضا مروارید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرآیند ثبت نام از داوطلبان این دوره از انتخابات که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت برگزار می شود، در زمان مقرر انجام شد که در استان ایلام بیش از سه هزار نفر مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داده اند که افزایش 17 درصدی را به نسبت دوره گذشته نشان می دهد در حالیکه میانگین در کشور 13 درصد بوده است.
وی افزود: افزایش 106 درصدی مشارکت زنان نیز از نکات بارز و قابل توجه انتخابات دوره پنجم شوراها در استان ایلام است که نشان دهنده عزم و اراده بانوان برای پذیرش مسئولیت های مدیریتی و اجتماعی است ضمن اینکه بالا رفتن سطح تحصیلات تکمیلی در میان زنان نوید بخش حضور فعال تر این قشر در جامعه است.
مروارید تاکید کرد: به عنوان مجریان برگزاری شرایطی را باید فراهم آوریم تا افراد مختلف و گروه های سیاسی بویژه احزاب قانونی که تلاش می کنند در انتخابات فعالیت داشته باشند، با هم به صورت قانونمند رقابت کنند که در این دوره به نظر می رسد شاهد انتخاباتی پرشور و رقابتی تر از دوره های گذشته پیش رو باشیم.
استاندار ایلام یادآور شد: انتخابات شوراها در دوره گذشته در 345 روستای استان برگزار شد که با تلاش های صورت گرفته روستاهایی که شرایط اجرای انتخابات را داشتند امسال اضافه شده و تعداد آنها به 375 روستا افزایش یافت.
وی اضافه کرد: تمامی فرآیند برگزاری انتخابات به شکل الکترونیک اجرا می شود و تنها مرحله شمارش دستی انجام می گیرد.
استاندار ایلام از تمامی افرادی که خود را به عنوان نامزد مطرح کرده اند خواست با رعایت اخلاق انتخاباتی از تخریب رقبا پرهیز کرده و با بیان مواضع و برنامه های خود تلاش کنند مردم با سهولت و اطمینان بیشتری نمایندگان خود را برگزینند.
به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.