محمداکبر چاکرزهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 103 نفر از جمله 11 نفر زن برای عضویت در شوراهای شهر خاش و نوک آباد و نیز 2 هزار و 314 نفر برای عضویت در شوراهای روستایی داوطلب شده اند.
وی اظهار داشت: هزار و 920 نفر از داوطلبان روستایی را مرد و 497 نفر را زنان تشکیل می دهند.
وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات شوراها هزار و 254 نفر برای عضویت در 414 شورای اسلامی روستایی و 2شورای اسلامی شهری انتخاب می شوند.
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر خاش از 9 نفر به هفت نفر کاهش یافته است افزود: یک شورا در شهر نوک آباد و سه شورا در روستاهای بخش مرکزی خاش پنج نفره هستند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان خاش گفت: بر اساس قانون انتخابات افراد در بیش از یک حوزه انتخابیه نمی توانند ثبت نام کنند و در صورت مشاهده، داوطلب متخلف 4 سال از عرصه رقابت در انتخابات محروم می شود.
چاکرزهی با بیان اینکه سن رای دادن براساس قانون انتخابات 18 سال به بالاست اظهار داشت: رای دهندگان در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر مانند خاش که 56 هزار و 584 نفر جمعیت دارد باید سابقه یک سال سکونت در حوزه انتخابیه برای رای دادن را داشته باشند.
وی بیان کرد: اعضای شورا باید بر اساس قانون انتخابات در محدوده فعالیت خود ساکن باشند و در صورت مشاهده تخلف از ادامه عضویت در شورا محروم می شوند.
وی ادامه داد: داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مدت یک هفته از لحظات اولیه صبح تا ساعت 24 یکشنبه شب ششم فروردین ماه به دفاتر پیشخوان دولت، بخشداری ها و فرمانداری خاش مراجعه و مراحل نهایی ثبت نام خود را به موقع انجام دادند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.