محمدرضا مروارید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به منظور اصلاح شبکه های ارتباطی، بهینه سازی ناوگان حمل و نقل، تعریض و بهسازی مسیرهای مواصلاتی این استان اختصاص یافت.
وی افزود: بخاطر رونق صنعت گردشگری ارتقای سطح مبادلات اقتصادی و اجتماعی با کشور عراق، کاهش تلفات و خسارت های جانی و مالی حوادث جاده ای و ایجاد جهش در توسعه متوازن استان، تعریض و چهار بانده شدن همه مسیرهای منتهی به استان ایلام در دستور کار دولت یازدهم و مدیریت استان قرار دارد.
به گفته وی، به منظور کمک به توسعه گردشگری بویژه گردشگری مذهبی (سفر به عتبات عالیات) و کاهش تلفات و خسارات جاده ای، راه های اصلی و ارتباطی این استان بتدریج چهار بانده می شود.
مروارید تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی راه ها و مسیرهای منتهی به استان ایلام، یک ضرورت و بسترساز توسعه پایدار این استان مرزی است که مورد تاکید دولت تدبیر و امید و از مهمترین اولویت های مدیریت استان در سال 96 است.
وی عتبات عالیات و همجواری با کشور دوست و مسلمان عراق را یک فرصت و ظرفیت مناسب برای رونق اقتصادی و اجتماعی استان ایلام دانست و یادآور شد: عزم دولت تدبیر و امید برای رفع تنگناهای اقتصادی و عمرانی این استان جدی است.
استاندار ایلام بهسازی و تعریض مسیر حمیل به مرز بین المللی مهران (در دست انجام) و تکمیل تونل بزرگ کبیرکوه را از اثر گذارترین طرح های مهم حوزه راهسازی استان دانست.
وی در خصوص بازگشایی معبر جدید با کشور عراق در این استان اضافه کرد: مقدمات و تشریفات اداری و رایزنی با مسئولان عراق از طریق وزارت امور خارجه و سفیر ایران در این کشور برای بازگشایی مرز چیلات در شهرستان دهلران انجام شده و عملیات اجرایی زیر ساخت های این نقطه مرزی نیز آغاز شده که با راه اندازی آن، تحول بزرگی در روند تقویت بنیه اقتصادی و معیشتی این استان ایجاد خواهد شد.
مروارید گفت: ایجاد شتاب در روند اجرا و اتمام طرح های عمرانی و شروع بکار پروژه هایی که به علت نبود اعتبار مورد نیاز تعطیل شده اند در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و در سال جاری شاهد شتاب و رونق در این عرصه خواهیم بود.
وی افزود: کار احداث خطوط ریلی استان از مسیر کرمانشاه در سنوات گذشته مصوب شده و عملیات مسیریابی و نقشه برداری آن نیز انجام شده که امیدواریم این طرح مهم نیز در سال 96 از رکود خارج شود و اجرای آن آغاز شود.
استاندار ایلام وحدت و همدلی را بهترین پشتوانه برای عمران و آبادانی استان دانست و اظهار کرد: تلاش مضاعف دولت یازدهم برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در قالب طرح فرادستی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با مشارکت مردم، مجریان و متولیان نوید بخش رفع مشکلات و ایجاد نشاط و طراوت اجتماعی در کشور و استان ایلام است.
به گزارش ایرنا، بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیکی است.
توپوگرافی خشن و کوهستانی بودن بیشتر مسیرهای ارتباطی اصلی استان ایلام، توسعه راه های این استان را بسیار هزینه بر و نیازمند اعتبار ویژه و کلان کرده است.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.