سید مجتبی فرهادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این شمار گردشر نوروزی، زمینه اسکان 65 هزار نفر در مدارس، خانه های بومی گردی، مهمانسراهای ادارات، هتل، خانه مسافر و کمپینگ های مناطق مختلف این شهرستان فراهم شد.
وی با بیان اینکه نوروز پارسال 240 هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف استان ایلام و دیگر شهرهای کشور است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این مهمانان فراهم بوده است.
فرهادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از موزه باستان شناسی، پخت غذای محلی در سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی و ورزش های بومی، محلی در جوار اماکن تاریخی را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای مهمانان نوروزی در این شهرستان اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در سه روستای گاو میشان، شیخ مکان و هاشم آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری برنامه پخت غذا و شیرینی محلی در خانه های بومی گردی با هدف آشنایی گردشگران با نحوه زندگی و رسوم تاریخی مردم این شهرستان تدارک دیده شده بود که با استقبال گردشگران مواجه شد.
فرهادی عمده اماکن تاریخی این شهرستان را که مورد بازدید گردشگران قرار گرفتند تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر، قلعه میرغلام هاشمی، پل تاریخی گاو میشان، قلعه تاریخی شیخ مکان و دژ شیخ مکان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، مزیت های رقابتی دره شهر به لحاظ گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی باعث شده که نوروز هر سال این شهرستان میزبان شمار زیادی از مسافران و میهمانان از مناطق مختلف کشور باشد.
دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی است که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.