فاطمه دانش یزدی عصر دوشنبه در حاشیه سفر یکروزه به ابرکوه در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از 10 میلیون مسافر با استفاده از 2 میلیون 600 هزارخودرو سبک شخصی از مبادی استان یزد به این استان وارد شده اند که بخش قابل توجهی از این آمار را مسافران عبوری از استان تشکیل می دهد.
وی بابیان اینکه شعار نوروز سال 96، نوروز متفاوت، خدمات متفاوت است افزود: پیش بینی می شود حدود یک میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی 96 به استان یزد سفر و از امکان اقامتی این استان استفاده کنند.
دانش یزدی ادامه داد: کمپ های کویری نوردی، 30 بازارچه صنایع دستی و گروه های موسیقی در محل های آثار تاریخی و طبیعی در تعطیلات نوروزی برای گردشگران پیش بینی شده و 300 راهنمای گردشگری آشنا با چهار زبان خارجی در ارائه خدمات به گردشگران خارجی در این زمینه همکاری می کنند.
وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی شامل نقشه، بروشور، ویژه نامه مطبوعات و کاتالوگ توسط میراث فرهنگی استان و دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر آماده و بین مسافران توزیع شده و درحال توزیع است .
استان یزد دارای شش هزار اثر تاریخی و فرهنگی که یکهزار و 600 اثر آن ثبت شده و 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد که از استان های با پیشینه غنی تاریخی کشور محسوب می شود و شهر یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است .
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.