محمد سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در اجرای این طرح تا صبح امروز به 25 حادثه رانندگی مسافران امداد رسانی شده، اظهار کرد: تعداد حادثه دیدگان در این سوانح 435 نفر بوده و در این حوادث 43 نفر مصدوم شده اند که 20 نفر به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شدند.
وی افزود: همچنین در اجرای طرح امداد و نجات که از 25 اسفندماه پارسال آغاز شده علاوه بر 12 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، سه پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: 9 دستگاه خودرو ست نجات، 15 دستگاه آمبولانس و پشتیبان نیز به همراه 51 امدادگر آموزش دیده در این پایگاه ها مستقر و تا 15 فروردین نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
سلیمانی از ارایه خدمات اسکان به 36 مسافر نوروزی از ابتدای این طرح تاکنون خبر داد و تاکید کرد امسال و در اجرای طرح سحاب با عنوان سامانه حرکت امدادی بشر دوستانه با استفاده از دوچرخه خدمات امدادی و فرهنگی به مسافران نوروزی در جاده های ارتباطی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه بالگرد این جمعیت از ششم فروردین ماه در مرکز این استان با هدف شتاب بخشی در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث مستقر شده اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد به مدت 10 روز در این استان مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح امداد نوروزی با هدف کاهش تلفات جاده ای و ارائه خدمات به مسافران تعطیلات نوروزی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 96 در استان ایلام نیز اجرا می شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/ 9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.