به گزارش ایرنا، حیدر رضایی هنرمند تئاتر خیابانی دهلران توانست در 2 بخش نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی در جشنواره ملی سرزمین نور مورد تقدیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور قرار گیرد.
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و سردار فضلی از این هنرمند دهلرانی به عنوان برگزیده جشنواره ملی سرزمین نور با اهدای لوح و تندیس جشنواره قدردانی کردند.
سردار فضلی از این هنرمند دهلرانی بعنوان (امین هنرمندان) یاد کرد و از کارهای ارزشمند دفاع مقدس هنرمندان برجسته دهلران تقدیر کرد.
حیدر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استارت این جشنواره مهر ماه هر سال انجام می شود و طی یک برنامه زمانبندی مشخص پنج ماهه آثار ارائه شده با حضور داوران برتر و شاخص و حرفه ای کشور بررسی می شود.
اختتامیه این جشنواره نیز 20 اسفند یعنی روز ملی راهیان نور برگزار می شود که امسال این آیین در اردوگاه شهید باکری خرمشهر انجام شد.
این هنرمند برجسته دهلرانی افزود: در این جشنواره از بین 412 اثر در زمینه نمایش نامه نویسی و 261 اثر فیلم نامه نویسی ارائه شده بود که من به عنوان برگزیده هر دو بخش انتخاب شدم.
برگزیده در جشنواره های بین المللی تئاتر فجر، تئاتر مریوان، جشنواره فتح خرمشهر و جشنواره ملی تئاتر بسیج کشور در کارنامه این هنرمند دهلرانی وجود دارد.

** سه دهیاری جدید در بخش کلان مورموری راه اندازی شد
بخشدار کلات مورموری در شهرستان آبدانان گفت: بدنبال درخواست های مردمی و پیگیری مدیران استان سه دهیاری جدید در روستاهای این بخش راه اندازی شد.
حجت هادیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا اظهار کرد: این دهیاری ها در روستاهای لرغه، تپه حمام علیا و هونگه از توابع بخش کلات مورموری راه اندازی شده است.
وی با تشکر از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حل مشکلات روستاییان افزود: موافقت با راه اندازی این دهیاری ها در کوتاهترین زمان، نشانه عنایت دولت یازدهم به رفع مشکلات مردم این روستاها است.
هادیزاده یادآور شد: هم اکنون 6 دهیاری در روستاهای بخش کلات مورموری راه اندازی شده و خدمات لازم را به روستاییان ارائه می کنند.
بخش کلات مورموری با 12 هزار نفر جمعیت و 12 پارچه آبادی و 19 هزار هکتار زمین زراعی، یکی از قطب های کشاورزی استان ایلام است که در 65 کیلومتری جنوب شرق آبدانان قرار دارد.

** نمایشگاه بهاره فرصتی مناسب برای حمایت از کالاهای ایرانی است
با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان چرداول نمایشگاه بهاره در سالن کوثر شهر سرابله افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، فرماندارچرداول در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کالاهای ایرانی با هدف حمایت از تولیدات و محصولات داخلی عرصه می شود و این مکان ها بهترین فرصت برای نمایش محصولات داخلی و تشویق مردم برای مصرف کالاهای ایرانی است.
مراد یگانه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده است و دولت نگاه ویژه و کامل تری به موضوع حمایت از مصرف کنندگان و مردم دارد و برگزاری نمایشگاه بهاره در راستای همین موضوع می باشد.
وی دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه بهاره در ایام منتهی به نوروز را سهولت در تامین مایحتاج مردم، کنترل و تنظیم بازار و حمایت از محصولات داخلی اعلام کرد.
فرماندار چرداول تاکید کرد: قصد داریم در قالب یک مجموعه کامل خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم لذا تمام کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 15 تا 20 درصد فروخته می شود و تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف کنترل دقیقی بر قیمت ها خواهد شد.
این نمایشگاه با انواع مواد خوراکی، البسه، کیف و کفش، پوشاک، آجیل، خشکبار، صنایع دستی، برنج، روغن، قند و چای و کالاهای اساسی در 50 غرفه از 23 اسفند تا 29 اسفند از ساعت 8 صبح تا 22 شب در سالن کوثر پذیرای عموم شهروندان است.

** آموزه های دینی واسلام بهترین گزینه برای ارزش حقوق خانواده است
رئیس دادگستری چرداول گفت: فرهنگ مشارکت بانوان در تمام عرصه ها در جایگاه خوبی قرار است و زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی حضور پررنگی در جامعه دارند.
به گزارش ایرنا، سید علی نوربخش روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی حقوق خانواده در جامعه در حوزه علمیه خواهران شهر سرابله افزود: قوانین جمهوری اسلامی از نظر حقوقی خانواده و جامعه را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار داده است و به تبع آن ارزش و کرامت انسانی توسط قوه قضاییه در جایگاه ارزشمندی قرار دارد.
وی تاکید کرد: در قوه قضاییه وجود دو معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم بعنوان دو شاکله مستقل نشان دهنده توجه این قوه به حقوق مردم و آگاه سازی آنان از حقوق خود و جلوگیری از وقوع هرگونه جرمی است و در راستای فرهنگ سازی و آموزش مردم با حقوق خود و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و آگاه سازی مردم برای پیشگیری از تخلفات و بزه های اجتماعی اقدامات مهمی انجام گرفته است.
نوربخش یادآور شد: برای رسیدن به تحکیم خانواده ها باید هر کدام از اعضای خانواده با حق و حقوق خود آشنا باشند و آموزه های دینی و اسلام بهترین گزینه برای ارزش حقوق خانواده و داشتن جامعه ای سالم و پاک است.
رئیس دادگستری چرداول اضافه کرد: در نظام اجتماعی، نهاد خانواده از اساسی ترین کاربردها برخوردار است و آشنایی خانواده ها با قوانین و آموزش مهارت های لازم زندگی عامل مهمی در کاهش آمار طلاق در جامعه می شوند.
وی نقش و جایگاه زنان را در جامعه دوشادوش مردان با اهمیت دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زنان همراه مردان در عرصه های مختلف اجتماعی تاثیرگذاری خود را نشان داده اند که این مهم نشانگر جایگاه ارزشمند بانوان در حقوق اجتماعی می باشد.
نوربخش بر نقش مهم شوراهای حل اختلاف در مصالحه اجتماعی و فروپاشی از اختلافات خانوادگی که بیشتر این موارد بخاطر عدم آشنایی مردم بوده تاکید کرد و افزود: در بررسی های صورت گرفته بالاترین آمار صلح و سازش در سطح کشور توسط شورای حل اختلاف سرابله بدست آمده که بیانگر جایگاه ارزشمند این شورا است.
در این کارگاه یکروزه اساتیدی همچون سرکار خانم خدادادی معاون دادستان استان ایلام و سرکار خانم احمدیان مدیر حوزه علمیه خواهران سرابله در خصوص حقوق خانواده در جامعه به صورت تخصصی برای بانوان سخنرانی کردند.
خبرنگاران: علی رضا زاده، حرمت اله موسوی مقدم و رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/7174/7176/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.