دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه انتقال خون ایلام از روز دوم تا 12 فرودین آماده خونگیری از مردم و گردشگران است و روزهای اول و سیزدهم فرودین نیز این پایگاه پخش خون در مراکز درمانی استان را انجام می دهد.
وی با اشاره به سنت مردم استان ایلام که در ایام عید نوروز به دامان طبیعت می روند و شهر تقریبا خالی از سکنه می شود، افزود: مردم و گردشگران در این مدت اهدای خون را فراموش نکنند.
دکتر اکبری دهبالایی یادآور شد: در تعطیلات نوروز حجم سفرها افزایش چشمگیری می یابد و همین موضوع احتمال بروز حوادثی که نیازمند دریافت خون باشد را افزایش می دهد بنابراین این پایگاه برای تامین خون و فرآورده های خونی خود به اهدای خون نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان یکی از استان هایی است که به طور مداوم از استان ایلام خون و فرآورده های خونی دریافت می کند، گفت: پایگاه انتقال خون استان ایلام به سازمان انتقال خون مرکز و پایگاه استان خوزستان اعلام کرده به علت حجم بالای مسافرت ها به ایلام این استان اولویت را در تامین خون مورد نیاز خود قرار داده و مازاد خون را در اختیار استان خوزستان قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، شاخص اهدای خون در استان ایلام به ازای هر یک هزار نفر 28 نفر است در حالیکه متوسط شاخص کشوری 26 نفر به ازای هر یک هزار نفر است.
استان ایلام در زمینه اهدای خون بانوان در ردیف سه استان برتر کشور قرار دارد و هشت درصد اهداکنندگان خون در این استان بانوان هستند.
ایلام در حوزه اهدا کنندگان مستمر خون با 54 درصد اهدا کننده مستمر وضعیت مطلوبی در کشور دارد و در زمره استان های برتر کشور است.
مردم استان ایلام بنا به سنت همه ساله چند روز قبل از فرا رسیدن عید نوروز با برپا کردن چادر در دامان طبیعت، تمام تعطیلات نوروز (اول تا سیزدهم) را در طبیعت بسر می برند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.