علی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مدارس در قالب 829 کلاس درس از 25 اسفند امسال تا 13 فروردین سال آینده (پایان تعطیلات نوروزی) آماده اسکان میهمانان نوروزی اعم از فرهنگی و غیره از مناطق مختلف استان و کشور خواهند شد.
وی با بیان اینکه رزرو اسکان میهمانان در مدارس از پنجم تا 22اسفندماه انجام شده ادامه داد: از مجموع کلاس های درس مهیا شده 26کلاس ویژه با امکانات اولیه کامل، 289کلاس درجه الف و 514کلاس نیز درجه ب هستند.
وی با بیان اینکه تعرفه اسکان بر اساس درجه بندی مدارس از نظر امکانات است، افزود: به منظور ارائه خدمات گسترده تر به میهمانان نوروزی در مدارس ایلام که نسبت به پارسال تعداد آنها 22 فضا بیشتر شده این فضاها به امکانات اولیه همچون یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز تجهیز شده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: مدارس پیش بینی شده برای اسکان میهمانان فرهنگی و نوروزی با ظرفیت پذیرش روزانه 829 خانوار در شهرستان های مختلف استان برای تعطیلات نوروز 96 تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه شهرهای ایلام و دره شهر به علت ورود حجم بیشتر مسافران نوروزی، بیشترین ظرفیت پذیرش و اسکان را دارند، گفت: اسکان میهمانان نوروزی در مدارس تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی تاکید کرد: افزون بر این مدارس، 14 خانه معلم در شهرهای مختلف استان و مجموعه رفاهی، تفریحی فرهنگیان شهر ایلام نیز از میهمانان فرهنگی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
به گفته بیرانوند، ادارات آموزش و پرورش هر شهرستان بعنوان ستاد اسکان میهمانان نوروزی تعیین شده اند و بیش از 100 نفر از فرهنگیان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران، گردشگران نوروزی در این ایام هستند.
استان ایلام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان در ایام تعطیلات نوروز پذیرای هزاران میهمان از مناطق مختلف کشور است.
در ایام تعطیلات نوروزی پارسال 100هزار مسافر نفر روز در 122 مدرسه شهرستان های مختلف استان اسکان داده شدند.
بیشترین میهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس در طول سال گذشته به ترتیب مربوط به دره شهر، ایلام، دهلران، بدره، مهران و سیروان بوده است.
استان ایلام بیش از یک هزار فضای آموزشی دارد.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.