احمد دارابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : مهمانان نوروزی از 25 اسفند ماه سال جاری همزمان با آغاز تعطیلات در مدارس و اماکن فرهنگی آموزش و پرورش ابرکوه اسکان می یابند.
مسئول ستاد اسکان فرهنگیان تصریح کرد: در اغلب مدارس این شهرستان امکاناتی از قبیل فرش ، یخچال، پتو، اجاق گاز و تلویزیون برای اسکان مسافران نوروزی در فراهم شده است.
وی بابیان اینکه ظرفیت روزانه بیش از 600 نفراز مسافران نوروزی درآموزش وپرورش فراهم است ادامه داد: ستاد اسکان فرهنگیان ابرکوه درایام نوروز بصورت فعال تاپایان تعطیلات نوروزی آماده و درخدمت فرهنگیان و مسافران سراسر کشور است.
مسئول امورتعاون و رفاه آموزش و پرورش ابرکوه گفت:در تعطیلات نوروز سال گذشته بیش ازهشت هزار نفر در مدارس ابرکوه اسکان داده شدند.
دارابی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان ابرکوه در زمینه گردشگری خاطرنشان کرد: ایام نوروز فرصت بسیار خوبی برای معرفی این پتانسیل ها به هموطنان است.
ابرکوه از جمله 14شهرنمونه گردشگری کشور است که دارای بیش از400 اثر تاریخی وطبیعی می باشد و 128 اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
چهاراثر ناملموس بی نظیر، شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری ، سه اثر طبیعی و 2 موزه مردم شناسی و موزه عبرت ، منزلگاه امام رضا (ع) ، خانه آقازاده ابرکوه که به عنوان طرح پشت اسکناس 2 هزارتومانی است، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و 500 ساله و بافت 162هکتاری تاریخی جزو آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می رود.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 5054خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.