به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در آیین تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام اظهار کرد: خون سرخ شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی نظام و کشور را برای همیشه در برابر توطئه های دشمنان بیمه کرده است.
وی افزود: استحکام، اقتدار و عزت ایران اسلامی در سطح جهان و منطقه مرهون خون شهیدان و فداکاری رزمندگان و ایثارگرانی است که با تقدیم جان شیرین و عزیز خود در برابر حمله و هجوم ناجوانمردانه رژیم بعث و حامیانش ایستادند و از آب و خاک و آیین شان دفاع کردند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه شهدا فرهنگ غنی شهادت، شهامت و ایثارگری را در سطح جامعه نهادینه کردند، تاکید کرد: عمل شهدا و رزمندگان ایرانی در زمان جنگ بیانگر این مطلب است که مردم ما در هنگام تهاجم دشمن هیچ گونه هراس و ترسی از مرگ ندارند.
وی با بیان اینکه در طول 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان شاهد تشیع پیکر شهدای زیادی بوده ایم، یادآور شد: آحاد جامعه همواره برای شهدا احترام و ارزش خاصی قائل هستند و آرامگاه و مزار شهدا به زیارتگاهی مقدس برای مردم تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام به تقارن تشییع پیکر شهدای گمنام با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: رزمندگان در زمان جنگ با تاسی و استعانت از اهل بیت(ع) شجاعانه به دل جبهه ها می زدند و شهادت طلبی و ایثار را از بانوی بزرگ اسلام (س) و سالار شهیدان (ع) و شهدای کربلا الگو می گرفتند.
به گزارش ایرنا، آیین تشیع پیکر شهدای گمنام روز سه شنبه از میدان شهدا تا مقابل سپاه ناحیه ایلام با حضور جمع زیادی از مردم، مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران با شکوه خاصی برگزار شد.
امروز عصر نیز مراسم های گرامیداشت این شهیدان در مساجد امام جعفر صادق (ع) و امام حسن عسگری (ع) شهر ایلام برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار می شود.
همچنین قرار است پیکر 2 شهید نیز به شهرستان آبدانان منتقل شوند تا روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و سپس به خاک سپرده شوند ضمن اینکه آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار خواهد شد.
آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز شنبه هفته آینده برگزار شود و پیکر مطهر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.