به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی حوزه هنری کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در عصر خاطره شهید ماموستا ملاحیدر فهیم و آیین رونمایی از کتاب 'نبرد کوهسالان' در پردیس سینمایی بهمن سنندج افزود: شهدایی مانند شهید فهیم در مقابله با ضد انقلاب برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند و حتی یک قدم از اهداف و عقایدی که داشتتند عقب‌نشینی نکردند.
وی اظهار کرد: این شهید والامقام با وجود تمام تهدیدات و شکنجه‌هایی که از سوی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب متحمل شد حاضر به کوچکترین توهین به امام و مقدایش نشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه خداوند با نخستین قطره خونی که از بدن شهید جاری می‌شود تمام گناهانی که داشته است را می‌پوشاند گفت: خداوند کاملا گناهان شهید را می‌پوشاند به گونه‌ای که حتی خود شهید گناهی را که در پرونده اعمالش وجود داشته است نمی‌بیند.
وی به تعبیر رهبری در مورد شهدا مبنی بر اینکه شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند، اظهار کرد: شهدا نزد پروردگار محبوب و از والاترین جایگاه و مقام‌ها بهره‌مند هستند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه این فرهنگ شهادت است که ما را زنده نگه داشته است افزود: پیشرفت و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی از برکات خون شهدا است و تا زمانی که از مسیر آرمان‌های شهدا دور نشویم قطعا آنها نیز ما را کمک می‌کنند.
** آنچه در حوزه هنر انقلاب اسلامی اتفاق می افتداز برکت خون شهدا است
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز در این ایین با بیان اینکه هر آنچه در حوزه هنر انقلاب اسلامی وجود دارد به برکت خون شهدا است افزود: کردستان می تواند و باید نمونه زیبایی از هنر انقلاب اسلامی باشد و ما همواره در هرکاری که انجام داده ایم با مدد از منویات رهبری (مدظله العالی) تلاش کرده ایم تا جایگاه فرهنگی و هنری استان بعنوان سرزمین مجاهدت های خاموش را به تصویر در آوریم.
امین مرادی با اشاره به جایگاه علمی و فقهی شهید ملا حیدر فهیم گفت: این شهید والا مقام نامی آشنا در کردستان است و نه تنها قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر تقوا و دانش خود رودر روی رژیم طاغوت ایستاد بلکه پس از انقلاب نیز با قرار گرفتن در صف مجاهدان کردستان به مصاف اندیشه ها و ایدئولوژی های مادی و انحرافی ایستاد تا سرانجام به دست گروهک های ضد انقلاب به شهادت رسید.
وی در ادامه با اشاره به سوژه های بسیار ناب و منحصر به فرد از رشادت و دلاوری در استان کردستان گفت: هنوز هم لایه های پنهان بسیاری در هشت سال دفاع مقدس وجود دارد که بخش بسیاری از آنها استعداد ظهور و نمود در حوزه هنر را دارد و در این زمینه باید بیشترکار شود.
رئیس حوزه هنری کردستان همچنین به رونمایی از کتاب نبرد کوهسالان اشساره کرد و افزود: این کتاب کاری است از محقق و ایثارگر علی رستمی که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان در راستای دغدغه فرهنگی مقام رهبری و تعامل، همگرایی و هم افزایی نهادهای فرهنگی چاپ و منتشر شده است .
ششمین مراسم خاطره گویی حوزه هنری کردستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید ماموستا ملا حیدر فهیم در سنندج برگزار و از کتاب 'نبردکوهسالان 'خاطرات سردار عبدالله ملکی از فرمانده هان هشت سال دفاع مقدس استان رونمایی شد.
734/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.