به گزارش ایرنا، امروز سه شنبه مردم ایلام میزبان مهمانانی گرانقدر و عظیم الشان از بهشت برین هستند که منت نهاده و چند روزی را رخ بر ما نمایان کردند و مردم قدرشناس نیز با پای دل و چشمانی گریان و اشکبار و از روی عشق و ارادت به استقبال و پیشواز مهمانان عزیزشان آمدند.
این مهمانان شهید هر چند همچون مادر مظلوم شان غریب، گمنام و بی نام نشان هستند اما آمدند تا چون آشنایی دیرین در آغوش مردم جای بگیرند.
ایلام امروز شاهد تشیع پیکر 6 شهید گنمام تازه تفحص شده ای بود که یادگارانی ارزشمند و گرانسنگ از دوران پر افتخار دفاع مقدس بودند و بی نام و بی پلاک آمدند تا در سرزمین آلاله های سرخ آرام گیرند.
آمدند تا مزارشان ملجا و جایگاه عاشقان دلشکسته ای باشد که حسرت ماندگار شهادت جگرشان را سوزانده است و با پابوسی این شهیدان بی نشان دل بیقرار خود را آرام می کنند.
امروز چهره مغموم و چشمان گریان جوانان و نوجوانانی که هیچ درک مستقیمی از جنگ نداشتند و حتی برخی از آنها بعد از جنگ پای به این دنیا گذاشته اند، در تشییع پیکر شهدای گمنام تماشایی بود.
پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد آمده بودند تا به شهدا ثابت کنند با گذشت سال های سال همچنان بر میثاق و عهدی که با آنها بسته اند وفادارند و انقلاب، امام و رهبری را تنها نگذاشته اند.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار شد.
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار می شود.
همچنین قرار است پیکر 2 شهید به شهرستان آبدانان منتقل شوند تا روز پنجشنبه در بخش مورموری این شهرستان تشییع و سپس به خاک سپرده شوند و آیین شبی با شهدا نیز در این منطقه برگزار خواهد شد.
آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز شنبه هفته آینده برگزار شود و پیکر مطهر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.