مجید اولاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آثار شامل محوطه طبیعی سرچنار در منطقه دینارکوه، حیات غارت بیه در جنوب روستای گل گل، باجگیران در روستای جابر انصار، گیژه در روستای انجیره و حاج بتیار در شمالغربی روستای انجیره هستند.
وی با تاکید بر اینکه ثبت آثار نقش مهمی در حفاظت آنها دارد، افزود: با ثبت این آثار مهم فرهنگی و باستانی، تعداد آثار ثبت شده شهرستان آبدانان در فهرست آثار ملی کشورمان به 73 اثر افزایش یافت.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان اضافه کرد: 100 نفر از همیاران و حافظان آثار تاریخی در قالب هفت تشکل مردم نهاد با این اداره در حفاظت از عرصه های تاریخی همکاری دارند.
اولاد از گشت و مراقبت شبانه روزی کارشناسان از آثار و ابنیه تاریخی و مبارزه با سوداگران آثار فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال، 50 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از آثار تاریخی و مناظر طبیعی این شهرستان بازدید می کنند.
شهرستان آبدانان در 167 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و دارای 183 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که 73 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و مهمترین آثار آن امامزاده سیدصلاح الدین محمد(ع)، بقعه جابر انصار، دژ تاریخی پشت قلعه، شهر باستانی هزار در، شهر باستانی چوره، آبشار ماهوته، مجموعه طبیعی سراب، میانه وار و شهر باستانی جولیان است.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.