به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، حسینعلی اکبرلو افزود: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر فعالیت یک گروه از حفاران غیر مجاز در یکی از تپه های باستانی شهرستان مهاباد، تیمی از یگان حفاظت این اداره کل به همراه پلیس اطلاعات شهرستان به محل اعزام شدند و هشت نفر را در حین حفاری دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: در این عملیات یک دستگاه فلزیاب نیز شناسایی شد.
وی اظهار کرد: در یکی دیگر از عملیات های مشترک، کارکنان این یگان به همراه ماموران انتظامی، یک شبکه 11 نفره را که در یکی از محوطه های باستانی محور مهاباد - میاندوآب مشغول حفاری بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.
سرهنگ اکبرلو اظهار کرد: علاوه بر آن در 9 ماه سال جاری نیز 21 نفر دیگر از سوداگران آثار باستانی در حین حمل اشیای تاریخی یا حفاری در محوطه ها و ابنیه های تاریخی در شهرستانهای ارومیه، چالدران، خوی، ماکو و پلدشت دستگیر و ضمن توقیف و ضبط اشیا و ادوات همراهشان با تشکیل پرونده های مجزا، به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی از همکاری و تعامل بسیار سازنده و خوب همه نهادهای امنیتی و انتظامی استان در کشف و دستگیری حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان اشیای تاریخی قدردانی کرد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.