جلال میرزایی روز جمعه در حاشیه گرامیداشت فتح میمک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور خود جوش و پرشور مردم در این مراسم با یک شور و نشاط وصف نشدنی، نشان می دهد فتح و پیروزی هیچ وقت از یادها نخواهد رفت تا عمق عشق و علاقه مردم به آرمان های نظام ماندگار باشد.
به گفته وی، فتح میمک به واسطه ایستادگی، مقاومت و ایثار عشایر و مردم ایلام در کنار نیروهای ارتش جمهوری اسلامی حاصل شد و ایل بزرگ خزل و بزرگانی چون آیت‌الله حیدری نقش مهمی در این پیروزی داشتند.
وی افزود: این احساسات پاک سدی محکم در برابر تجاوز دشمن تا به دندان مسلح به کشور و خاک جمهوری اسلامی بود تا جاییکه حتی یک وجب از خاک میهن به دست کشور متخاصم نیفتاد.
نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان ایلام علیرغم محرومیت های زیاد در دوران دفاع مقدس، نقش پررنگی در این دوران داشت و ایثار و از خودگذشتگی مردم و عشایر این استان هرگز فراموش نمی شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حماسه فتح میمک بخش عمده ای از ارتفاعات توسط عشایر ایل خزل از دست دشمن پس گرفته شد ضمن اینکه نقش این ایل بزرگ و ایلات دیگری چون شوهان، ارکوازی و باولی در این عملیات پررنگ و نمایان است.
میرزایی اضافه کرد: با پس گیری این ارتفاعات مهم و سوق الجیشی مهمترین و به تعبیری اولین عملیات مهم و بزرگ نیروهای مسلح ایران در برابر تجاوز ارتش بعث عراق شکل گرفت.
به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت فتح میمک روز جمعه 17 دی با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمع زیادی از مردم در منطقه عمومی میمک برگزار شد.
منطقه استراتژیک میمک در 20 شهریور سال 59 به تصرف عراق درآمد و در 19 دی ماه همان سال با همکاری جمعی از مردم و عشایر ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی از تصرف و اشغال دشمن خارج شد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7116/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.