مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ابرناک بودن دمای هوای این استان نسبت به روزهای گذشته افزایش دارد اما از اواسط تا اواخر هفته جاری دوباره دمای هوای استان در سردترین ساعات به زیر صفر هم می رسد.
وی افزود: دمای هوا در اواخر هفته به دمای نرمال و معمولی زمستانی می رسد همچنین گرد و غبار بسیار رقیق نیز در سطح استان پیش بینی می شود که به علت ضعیف بودن چندان مشهود نیست و به تدریج از غلظت آن کاسته خواهد شد.
میهن پرست با بیان اینکه هفته جاری بدون هیچ گونه بارش نزولات جوی سپری می شود، یادآور شد: در ارتفاعات و نواحی شرقی استان احتمال بارش بسیار خفیف باران وجود دارد.
علی طاهر سارایی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام هم گفت: هم اکنون هوای شهر ایلام با 170 میکروگرم بر متر مکعب (استاندارد ذرات معلق 150 میکروگرم بر متر مکعب است) در وضعیت هشدار قرار دارد ولی هوای سایر نقاط استان در وضعیت نرمال است.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری (مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) میزان بارندگی های در استان ایلام در مقایسه با زمان مشابه پارسال نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
سال زراعی گذشته (95 - 94) ایلام با ثبت رکود بی سابقه بالای یک هزار میلی متر بارندگی پر باران ترین استان کشور شد.
استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون 62 روز ناسالم و آلوده را از نظر گرد و غبار پشت سر گذاشته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.