به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، ناصر امانی در جریان بازدید از روند اجرای رأی کمیسیون ماده 100 در تخریب واحدهای غیرمجاز پاساژ علاالدین افزود: تخریب طبقه غیرمجاز این مجتمع از چندی پیش با اولویت موضوع ایمنی شهروندان و بهره گیری از مشاوره کارشناسان، با رعایت دقیق اصول و استانداردهای ایمنی (HSE) آغاز شده است.
وی اظهار کرد: پس از نصب داربست در پیاده روی ضلع شمالی و شرقی ساختمان، محیط ایمن برای تردد شهروندان آماده و بعد از آن داربست و حصار کارگاهی در طبقه هفتم این ساختمان نصب شد.
معاون شهردار تهران با اشاره به ایمن سازی تردد در محدوده این مجتمع تجاری تصریح کرد: اجرای رای کمیسیون ماده 100 با جمع آوری کامل پارتیشن ها و دیوار مغازه های واقع در طبقه هفتم ادامه و علاوه بر آن درب و کرکره مغازه های این طبقه نیز جمع آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شده است.
امانی یادآور شد: در ادامه عملیات تخریب، سقف های کاذب و تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی موجود در آن جمع آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شده است.
به گفته وی، در حال حاضر تمام قسمت های طبقه غیرمجاز این مجتمع به غیر از ستون ها و سقف جمع آوری و به بیرون از ساختمان انتقال یافته است.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران افزود: اجرای ایزوگام و عایق کاری کف طبقه هفتم مجتمع بعد از عملیات تخریب سقف مجموعه، در حال اجرا است که پس از عایق کاری و کروم بندی تخریب سقف و ستون ها با رعایت تمامی الزامات و استاندارهای ایمنی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مجتمع تجاری علاالدین در تقاطع خیابان حافظ و خیابان جمهوری، یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه در تهران است که ساخت این پاساژ در سال 74 آغاز شد.
ساخت طبقات اضافی در این مجتمع موجب صدور حکم ماده 100 مبنی بر قلع مستحدثات زاید(اضافه بنا) در طبقه هفت و رفع خلاف از تغییر کاربری پارکینگ منفی سه و اعاده کاربری در سال 93 شد و شورای اسلامی شهر تهران یک ماه برای اجرای حکم به شهرداری مهلت داد.
با شکایت مالک به دیوان عدالت اداری، حکم تخریب تا صدور حکم نهایی به تعویق افتاد و دیوان نیز رای صادره را تایید کرد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.