فرمانده مرزبانی ایلام تردد محدود در مرز مهران را شایعه دانست و تکذیب کرد.

 

فرمانده مرزبانی ایلام با بیان اینکه تردد محدود در مرز مهران شایعه است، اظهار کرد: با گسیل تمام امکانات و تجهیزات و همچنین نیروهای ستادی و سازمان دوم رزم به مرز و واحدهای مرزی، ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق کاملا مسدود است و هیچ گونه ترددی در آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سردار کیاست سپهری تصریح کرد: پایانه شهید سلیمانی مرز بین المللی مهران هم از سوی کشور عراق و هم از سوی دولت ایران بسته و تردد در آن صورت نمی گیرد، الباقی مرز، معابر نفوذی و وصولی در طول نوار۴۳۵ کیلومتری مرز مشترک با کشور عراق با سیستم های الکتریکی و اپتیکی، موانع فیزیکی و نیروی انسانی تقویت شده و هرگونه تحرک در این مرز تحت رصد و کنترل کامل است، هیچ گونه ترددی در مرزهای ایلام امکان پذیر نیست.

سپهری تاکید کرد: با توجه به وضعیت کرونایی پیش آمده ، انسداد مرز در دو کشور ایران و عراق، تشدید اقدامات کنترلی در مرزها، عدم امکانات و زیرساخت خدمات دهی به زوار و عواقب ناشی از دستگیری عابرین غیرمجاز در مرزها مردوم و هموطنان عزیز به شایعات توجه نکنند بنا به فتوای مقام معظم رهبری (مدظله) مراسم اربعین را در خانه های خود و با رعایت دستورالعمل ها وپروتکل های بهداشتی به انجام برسانند.

ویروس کرونا ،افتخار خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) ، را از مردم و پلیس ایلام گرفت

جانشین انتظامی استان، خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای پلیس ایلام دانست و گفت : ویروس کرونا ، توفیق خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات را ازمردم و نیروی انتظامی سلب کرد.

سرهنگ «شهاب عزیززاده» در جلسه تعاملی با نهادهای دولتی و روسای پلیس های تخصصی ،بیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی که فرمودند:«امسال اربعین حسینی را در خانه برگزار کنیم» به علت گسترش ویروس کرونا ،افتخار خدمت رسانی به زائران حسینی (ع) را نداشتیم.

وی افزود: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به عدم پذیرش زائران از سوی کشور عراق و بسته بودن مرزها، با حضور فعال در محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران ، ضمن پایش شبانه روزی از تردد به سمت مرز جلوگیری خواهیم کرد.

عزیززاده با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی در این ماموریت، تامین نظم و امنیت بویژه در مسیر تردد زائران بود، خاطر نشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی کرونا ،امسال راهپیمایی بزرگ اربعین برگزار نخواهد شد و به نوعی این توفیق از ناجا برای خدمت به عاشقان حسینی(ع) سلب شده است.

جانشین انتظامی استان ایلام، گفت: به واسطه مجاهدت‌های کارکنان خدوم نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضائی تا امروز امنیت با ثبات و مثال زدنی را در استان شاهد بوده ایم.

عزیز زاده به مشتاقان عتبات عالیات توصیه کرد: به شایعات عده ای از افراد که دربستر فضای مجازی با برنامه ریزی های هدفمند، قصد تحریک مردم و تشویق آنان به نقض مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص راهپیمایی اربعین دارند توجه نکنند و پلیس نیز با این گونه شایعه سازان و هنجارشکنان برخورد قانونی خواهد کرد.

قرائت زیارت اربعین به صورت خانوادگی و در منازل برگزار می شود

حجت الاسلام چراغی پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، هم گفت : با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و با هماهنگی و تمهیدات اندیشیده شده، زیارت پرفیض اربعین، ساعت ١٠ صبح پنجشنبه ١٧ مهرماه ( روز اربعین حسینی) همصدا با ملت بزرگ ایران توسط مردم ولایت مدار استان ایلام در منازل نیز قرائت می شود.

وی گفت : قرائت زیارت اربعین بصورت پخش زنده از صدا و سیما بوده و  از طریق مناره مساجد، بقاع متبرکه استان و سیستم های صوتی سطح شهر نیز طنین انداز خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.