رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان اعلام کرد: نشست های ستاد اربعین استان خوزستان طبق برنامه در حال برگزاری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: برنامه‌ ریزی برای برپایی اربعین حسینی در2 مرز چذابه و شلمچه و پذیرایی از زائران با وجود شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با اشاره به شروع برنامه ریزی برای برپایی اربعین حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه، گفت: نشست‌های ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان طبق برنامه در ماه‌های اخیر برگزار شده و وظایف و برنامه‌ کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان تبیین شده است.    

مسئول کمیته مشارکت های مردمی،اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان در ادامه افزود:موکب‌های مردمی اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه و مسیرها و شهرهای منتهی به این مرزها آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را در موعد مقرر دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مرزهای رسمی چذابه و شلمچه که ۲ گذرگاه بین المللی عبور زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق هستند به علت مخاطرات ناشی از ویروس کرونا از نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ از سوی دولت عراق بسته شده‌اند افزود:درصورت مساعد شدن وضعیت و امکان برپایی کنگره بین‌المللی اربعین در عراق ، موکب‌های مردمی در شهرهای ایران و عراق در مدت کوتاهی برای پذیرایی از زائران آماده می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود: همه چیز به توافق ۲ کشور برای برپایی اربعین حسینی بستگی دارد ولی در هر حال زیرساخت های لازم برای برپایی اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه آماده‌تر از سال‌های گذشته است.

وی گفت: درصورت الزام به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی ، تامین این امکانات برای حفظ سلامت زائران نیز وجود دارد و آمادگی داریم در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهیم تا زائران با خیال آسوده‌تری به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.