استاندار ایلام گفت: فرمانداران، فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان ها و رؤسای دادگستری، برگزاری جشن های عروسی را در این هفته محدود کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم برگزاری جشن های عروسی افزایش یافته است، گفت: فرمانداران، فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان ها و رؤسای دادگستری، برگزاری اینگونه مراسمات را در این هفته محدود کنند.

به گزارش جماران، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: یک هفته حساس تا رسیدن ماه محرم در پیش داریم و بیشتر مردم تلاش می کنند مراسمات عروسی خود را در این هفته برگزار کنند که لازم است سخت گیری مسوولان در این یک هفته بیشتر شود.

وی تاکید کرد: همه عوامل شامل بخشداران و دهیاران پای کار باشند، تذکر لازم را به صاحبان مراسمات عزا و شادی بدهند و در صورت بی توجهی افراد با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار ایلام گفت: اصحاب رسانه، مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما نیز باید در این یک هفته قوی تر پای کار بیایند و با تولید محتوای موثر، مردم را از خطرات برگزاری اینگونه مراسمات آگاه کنند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: کاهش حساسیت مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک، بر خلاف اصول بهداشتی است و به طور قطع ابتلا به کرونا بدلیل شرکت در مراسمات به فوریت مشخص نمی شود و این عمل خطا نتایج خود را در روزها و هفته های آینده خود را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: مردم باید به این نکات توجه داشته باشند و کماکان تاپایان کرونا نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدیت لازم را داشته باشند.

استاندار ایلام در خصوص آیین های محرم نیز گفت: در این استان هماهنگی و توافق کاملی در خصوص چگونگی برگزاری این مراسمات وجود دارد و صدای مخالفی شنیده نمی شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بر این اساس به نظر می رسد با ادامه این روال، امکان کنترل این آیین ها از نظر رعایت پروتکل ها و جلوگیری از گسترش شیوع کرونا وجود دارد.

وی تاکید کرد: در تمامی مراسمات محرم باید همه عزاداران ماسک استفاده کنند در غیر اینصورت اجازه حضور در هیات های عزاداری و مراسمات زنجیرزنی را ندارند.

عدم حرکت قوی متولی، باعث بی توجهی مردم می شود

استاندار ایلام گفت: متولیان مبارزه با کرونا باید خود قوی حرکت کنند در غیر اینصورت مردم توجه لازم را نخواهند داشت.

سلیمانی دشتکی افزود: نباید در همه موارد به دیگران انتقاد شود بلکه باید خود دستگاه ها و متولیان نیز الفبای کار را بلد باشند.

وی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام به عنوان دستگاه تخصصی خواست: جدیت بیشتری داشته باشند و آمار و ارقام لازم به عنوان ابزار کار مبارزه با کرونا را به صورت شفاف و دقیق در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.