مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان شامگاه سه شنبه(21 مرداد ماه) گفت: تاکنون در مجموع یک‌هزارو ۱۰۲ مورد بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان گزارش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون در مجموع یک‌هزارو ۱۰۲ مورد بیماری کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان گزارش شده که بیشترین بیماران به ترتیب به شهرهای زنجان، ابهر و سلطانیه اختصاص دارد.

به گزارش جماران، محمدرضا یوسفی شامگاه سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از بیماری کرونا که به صورت آنلاین برگزار شد افزود: در راستای اجرای مصوبات تاکنون ۲ هزارو ۷۷۸ بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان انجام و به موارد خلاف پروتکل‌های بهداشتی تذکر و سپس پیگیری لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای مصوبات و با توجه تمهیدات اتخاذ شده هسته های همیاران سلامت در ۴۵۴ واحد تولیدی بالای ۱۰ نفر تشکل شده که تجربه بسیار موفقی را به همراه داشته، چرا که این افراد می توانند به عنوان بازوان بسیار قوی در امر نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در این واحدها باشند.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد گزارش از سوی همیاران سلامت در خصوص نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی اعلام شده که این اقدام در جهت نظارت بر اجرای مفاد این توصیه های بهداشتی است.

یوسفی بازرسی از سرویس ایاب و ذهاب کارگری را از جمله اقدامات دوران کرونایی عنوان کرد و افزود: طی روز گذشته ۴۲ مورد بازرسی توسط بازرسان کار انجام شد که بیشترین آن به شهرک صنعتی روی، شرکت های مستقر در ابهر و خرمدره اختصاص داشته و علاوه بر آن مستندسازی تصاویر استقرار کارگران نیز مبنی بر رعایت پروتکل‌ها تهیه شده است.

وی اظهار داشت: تمامی رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب نیز مظف به رعایت بهداشت فردی شده اند و به تمامی تمهیدات قبل و بعد در ارتباط با ضد عفونی محیط و استفاده از ماسک نیز تاکید جدی شده است که در این خصوص تعدادی به عنوان ناظر فعالیت می کنند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی استان در بدو ورود تب سنجی لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس از گروه‌های هدف انجام می گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده نکردن مکرر کارگران از ماسک حفاظتی بیماری کرونا پس از تذکرات و بی توجهی این موضوع در کمیسیون امنیت کارگری مطرح می شود، تاکید کرد: در صورت تداوم موارد، از طریق مراجع قضایی و با توجه به فصل جرائم مجازات و پیش بینی هایی که شده برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت ادامه داد: با توجه به بازخوردهای اغلب واحدهای تولیدی پس از ابلاغ و تذکر نسبت به رعایت موارد یاد شده اقدام کرده اند که این روند همچنان تداوم خواهد یافت.

وضعیت تسهیلات پرداختی ها خوب نیست

 یوسفی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی نیز گفت: تا کنون هفت هزارو ۲۵۸ فقره پرونده در سامانه کارا ثبت نهایی شده اند که میزان تسهیلات درخواستی نیز حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است که از مجموع پروانه های ثبت شده در سامانه هفت هزار و ۲۲۸ فقره با بیش از ۱۳۶ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان برای پرداخت به بانک های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع درخواست های در اختیار بانک نیز حدود یک‌هزار و ۳۳۴ پرونده با رقم قریب ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده که عملکرد شبکه بانکی این استان بر اساس میزان نسبت پرداخت به تسهیلات معرفی شده تا کنون ۱۴ درصد است.

یوسفی با مقایسه میزان عملکرد این تسهیلات در سطح کشور نیز گفت: در مجموع معادل ۲۸ درصد از منابع کشور به تعداد ۶۸۵ هزارو ۷۴۰ فرصت شغلی حمایت شده را در بر می‌گیرد که با تمهیدات استانی و همکاری سیستم بانکی تلاش می شود با تشکیل ستاد کمک به نهایی شدن ثبت نامی در ۱۲ دستگاه اجرایی و به صورت جهشی افزایش رقم پرداختی‌ها محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تنها ۳۰ درصد از میزان ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبارات تخصیصی کرونا به استان فقط ۱۴۰ میلیارد تومان آن به تعداد هفت هزار و ۲۶۰ پرونده اختصاص یافته است که آمار قابل قبولی نیست و امیدوریم با همکارهای بین بخشی تا پایان ماه جاری وضعیت کنونی بیش از گذشته ارتقا یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.