یاراله نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دریافت کد سلامت از سامانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همچنین نصب آن برای همه صنوف اجباری است، اظهار داشت: بازدید ها و نظارت‌ها به صورت مستمر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده در شهرستان های دهلران، مهران، دره شهر، آبدانان، ایوان، ملکشاهی، بدره، سیروان و چرداول به ترتیب ۸۷، ۹۷، ۷۰، ۶۷، ۵۳، ۸، ۵۹، ۸۲ و ۱۷ درصد دارای کد سلامت بوده اند.

نصیری گفت: در این بازدیدها ۷۴۶ واحد صنفی به دلیل نداشتن کد سلامت و پرخطر بودن صنوف با دستور قضایی پلمب شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: علاوه بر این از ابتدای اسفند سال قبل تاکنون بیشترین موارد بازرسی و نظارت از نانوایی‌ها انجام شده و در همه بازدیدها به رعایت موارد اعلامی در پروتکل بهداشتی تاکید شده است.

نصیری اظهار داشت: تنها راه مهار کرونا توجه به دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تراکم جمعیتی است زیرا کم رنگ شدن بیماری در بین مردم سلامت صنوف و مردم را با خطر مواجه می کند.

بسته حمایتی دولت برای  اصناف

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت برای حمایت از اصناف خبر داد و گفت: بدون شک این تسهیلات می‌تواند بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به صنوف را کاهش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر دولت علاوه بر مهار کرونا مشکلی در زمینه اقتصادی اصناف را در این شرایط تهدید نکند.

وی افزود: به مسائل و مشکلات اقتصادی و وضعیت مردم و بازار واقف هستیم و پیگیر رفع آنها خواهیم بود که امیدواریم با تدبیر به موقع دولت بیش از این کسبه متضرر نشوند و فشار اقتصادی و روانی بر مردم تحمیل نشود.

بر اساس آمار بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در ایلام دارای پروانه فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.