احمد خانمحمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به استناد بند چهار سیاست های اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار با هدف شناسایی، رصد تغییر و تحولات بازار کار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات شغلی به نشانی lmis.mcls.gov.ir رونمایی شده که در سه حوزه متمرکز و خدمات قابل توجهی را در اختیار مردم و سیاستگذران قرار می‌دهد.

خانمحمدیان یادآور شد: مهمترین دستاورد این سامانه ارائه اطلاعات شغلی همه افراد، سن اشتغال، کارجویان و کارآفرینان به سیاستگذاران ملی و منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه کاربران می توانند در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند، گفت: اتصال این آمار و اطلاعات در سایر بخش ها از جمله آموزش عالی، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش وسازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و می توانیم اطلاعات دقیق تری را برای تصمیمات در شرایط اضطراری مانند شرایط کرونا ارائه کنیم.

خانمحمدیان ادامه داد: در استان اطلاعات تعدادی از شاغلان در سامانه تامین اجتماعی ثبت نشده است و در صورتیکه این افراد اطلاعات خود را بارگذاری کنند، دقت برنامه ریزی برای کشور افزایش یابد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: در فاز نخست، سامانه ملی اطلاعات شغلی مشتمل بر بانک اطلاعات جامع از مشخصات و ویژگی های شغلی جمعیت در سن کار کشور، استانداردسازی و طبقه بندی حرف و مشاغل و بانک اطلاعات کارفرمایان(بنگاه ها ) طراحی و راه اندازی شده است.

وی از دیگر مزایای راه اندازی این سامانه را کمک به سنجش صلاحیت حرفه ای مورد نظر کارفرمایان برای انتخاب نیروی کار درخواستی و نیز تسهیل دستیابی به فرصت های شغلی مطلوب بیکاران برشمرد.

خانمحمدیان اظهار داشت: از همه افراد در سن کار کشور (۱۵ سال به بالا) اعم از شاغل و بیکار دعوت می شود تا با ثبت اطلاعات شغلی، تحصیلی و مهارتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را در برنامه ریزی و سیاستگذاری حوزه بازار کار و اشتغال و هدف گذاری دقیق برنامه های توسعه ای و حمایتی اشتغال کشور یاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.