اقبال اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون صنف هایی از قبیل جوشکاری، کابینت فلزی، کانال کولر، درب و پنجره آلومینیومی، درب و پنجره پی وی سی و درودگران با حضور در شرکت شهرک های صنعتی استان برای استقرار در این ناحیه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: همچنین از امروز تا چند روز آینده واگذاری زمین به ۳۵ نفر از جوشکارهای فعال این صنف انجام می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ناحیه صنفی ایلام به مساحت ۱۳ هکتار به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: ۴۵۰ واحد در این ناحیه پیش بینی شده است که تاکنون ۲۷۰ نفر ثبت نام و آماده دریافت زمین هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: انتقال این اصناف با اولویت جوشکاران، آلومینیوم سازان، کابینت کاران و درودگران است که با توجه به ضعیف بودن این قشر از نظر اقتصادی، قیمت زمین واگذاری با حداقل در نظر گرفته می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقاء سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می شود.

وی یادآور شد: مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیبا سازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پر تردد می شود.

وی تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد با کمک سایر دستگاه های اجرایی از طریق بانک ها، شرایطی فراهم کند که تسهیلات کم بهره به این صنوف پرداخت شود تا بتوانند نسبت به ساخت و ساز مجاز و شروع فعالیت اقدام نمایند.

ناحیه صنفی ایلام به مساحت ۱۳ هکتار در کیلومتر ۵ جاده ایلام - دره شهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.